• Facebook
  • Twitter
  • Google Plus
  • RSS
  • Mapa strony
Lakiernik

Renowacje latem – porady od marki Standox

Renowacje latem – porady od marki Standox

Porady dotyczące stosowania lakieru bazowego Standoblue w gorących i suchych warunkach

Sierpień 2021 r. – Latem wysokie temperatury i duże wahania wilgotności stawiają przed lakiernikami liczne wyzwania. Eksperci Standox, marki renowacyjnej Axalta z niemieckiego miasta Wuppertal, opracowali zestaw praktycznych porad dotyczących stosowania lakieru bazowego Standoblue. Dzięki nim lakiernicy mogą odpowiednio się przygotować, aby w gorące i suche dni uzyskiwać właściwy efekt już za pierwszym razem.

Dostosuj lakier bazowy do warunków

Harald Klöckner, Axalta International Training Leader and Refinish Product Specialist na Europę, Bliski Wschód i Afrykę: „Wysoka wilgotność ułatwia aplikacje lakieru bazowego Standoblue. Jednak, gdy jest szczególnie gorąco i sucho, produkt szybciej się utwardza, co może sprawiać lakiernikom trudności”.

Lakier bazowy wymaga dostosowania przy użyciu zalecanego przez Standox dodatku Standoblue Viscosity Adjuster Slow 8520. Gdy jest wyjątkowo sucho i gorąco, lakiernicy powinni też dodawać do lakieru 5–10% wody demineralizowanej Standox Demineralized Water 8000, która przeciwdziała szybszemu odparowaniu i sprawia, że lakier pozostaje wilgotny dłużej, co przekłada się na lepszą absorpcję i mniejszą szansę powstania efektu chmurzenia.

Porady dotyczące dostosowania produktu do lokalnych warunków można znaleźć w przewodniku klimatycznym dla lakieru Standoblue, metryczkach technicznych Standox i informacjach dostępnych w oprogramowaniu Standowin IQ.

SX Standoblue Viscosity Adjuster Slow 8250

 Technika to podstawa

„Żeby w trudnych suchych i gorących warunkach uzyskać pożądany efekt za pierwszym razem, nie wystarczy odpowiednio dostosować produkt. Kluczowa jest także odpowiednia technika aplikacji” – dodaje Klöckner.

Zależnie od typu i wielkości naprawy, lakiernikom zaleca się ograniczenie nachodzących na siebie warstw, aby obniżyć ryzyko wyschnięcia materiału na nielakierowanym podłożu. Podczas lakierowania powierzchni pionowych Standox zaleca, aby zacząć aplikację od dołu elementu. Należy również unikać pozostawiania suchych obszarów podczas aplikacji – zwłaszcza przy nachodzących na siebie warstwach. Powłokę z efektem należy aplikować wewnątrz pierwszej warstwy.

Prawidłowa konfiguracja pistoletu

W umiarkowanych warunkach standardowo stosuje się pistolet z dyszą 1.2. Gdy jest jednak gorąco i sucho, ale też podczas większych napraw, lakiernicy powinni rozważyć użycie większej dyszy, np. 1.3.

„Przed rozpoczęciem pracy lakiernicy muszą sprawdzić zarówno ciśnienie wlotowe pistoletu, jak i rozmiar dyszy. Odpowiednie ustawienia pomogą osiągnąć jednolite krycie bez efektu chmurzenia, a także najwyższą jakość naprawy” – dodaje Harald Klöckner.

Odpowiednia pora

Gdy spodziewamy się wysokich temperatur w ciągu dnia, należy dobrze zaplanować harmonogram pracy w kabinie lakierniczej. Obniżenie temperatury w kabinie może okazać się niemożliwe, zwłaszcza w przypadku kabin typu kombi. Dlatego też większe lub bardziej wymagające naprawy można wykonywać rano, gdy jest chłodniej.

Więcej porad i informacji dotyczących lakierowania można znaleźć w Standopedii, naszym internetowym poradniku technicznym dla lakierników: www.standox.pl/standopedia.

Zobacz również
  • Karta ratująca życie. Kluczowe narzędzie dla ratowników na polskich drogach

    Wypadki samochodowe to nagła tragedia, która może skończyć się śmiercią lub poważnymi obrażeniami dla uczestników. Gdy pojazd zostaje zmiażdżony, staje się pułapką dla osób zakleszczonych w nim, a każda minuta od momentu zdarzenia może być …

    Karta ratująca życie. Kluczowe narzędzie dla ratowników na polskich drogach
  • Nowa polerka do zadań specjalnych

    Włoska firma Rupes, to znany producent narzędzi elektrycznych i akcesoriów, między innymi do auto detailingu. Szczególne miejsce wśród produktów tej marki zajmują polerki. Model iBrid Rupes BigFoot, przedstawiany jest jako prawdziwa rewolucja w świecie zastosowań …

    Nowa polerka do zadań specjalnych
  • Brytyjski klasyk, polska robota czyli historia renowacji pewnego Mini

    Wśród samochodów zasługujących na miano kultowych jedno z ważniejszych miejsc zajmuje brytyjski Mini. Zaprojektowany w drugiej połowie lat 50. ubiegłego wieku produkowany był do końca stulecia. Dziś ten ceniony przez kolekcjonerów klasyk w Wielkiej Brytanii …

    Brytyjski klasyk, polska robota czyli historia renowacji pewnego Mini
  • Axalta ogłasza Samochodowy Kolor Roku 2024 – Starry Night

    Dynamiczny odcień przywołuje na myśl głębię wszechświata i iluminacje kosmosu.Tegoroczna odsłona zaznacza dekadę od wprowadzenia przez firmę Axalta pierwszego Samochodowego Koloru Roku.  Axalta Coating Systems (NYSE: AXTA), wiodący globalny dostawca lakierów ciekłych i proszkowych, ogłosiła …

    Axalta ogłasza Samochodowy Kolor Roku 2024 – Starry Night
  • Sądy coraz częściej w sporach o odszkodowania z AC stają po stronie serwisów naprawczych

    W wyrokach sądowych dotyczących szkód komunikacyjnych likwidowanych z polis Autocasco zauważa się zmianę tendencji orzeczniczych. Sędziowie orzekający w tych sprawach zdają się wreszcie dostrzegać, że niezależnie od rodzaju polisy (OC/AC wariant serwisowy) naprawa pojazdu przez …

    Sądy coraz częściej w sporach o odszkodowania z AC stają  po stronie serwisów naprawczych

Dodaj ogłoszenie

Dodaj ogłoszenie

Newsletter
Bądźmy w kontakcie
Zapisz się do naszego Newslettera
Zapisz się
x