• Facebook
  • Twitter
  • Google Plus
  • RSS
  • Mapa strony
Lakiernik

Prowadzisz zakład blacharski lub lakierniczy? Daj się znaleźć w sieci

Prowadzisz zakład blacharski lub lakierniczy? Daj się znaleźć w sieci

Rok 2020 na pewno wpisze się jako pamiętna data w historii świata. Zamieszanie wprowadzone przez COVID-19 w tak wielu dziedzinach życia ma bardzo różne konsekwencje. Jedną z nich jest zauważony przez ekspertów od nowych mediów cyfrowych postęp w dziedzinie cyfryzacji wielu dziedzin życia. Powszechne są głosy, że przez ostatnich kilka miesięcy świat „w sieci” rozwijał się szybciej niż przez poprzednie 10 lat.

Nowa sytuacja wymusiła powszechną komunikację przez Internet. Większość szkoleń, spotkań branżowych, promocji nowych produktów odbywa się teraz on line. W komunikacji powszechnie używa się takich aplikacji na smartfony jak Messenger i Whasapp, czy inne podobne. Wiele nawet rządowych instytucji publikuje ważne informacje na swoich stronach w mediach społecznościowych. To wszystko ma wpływ na prowadzenie handlu i usług we wszystkich praktycznie branżach.

Jak łatwo dać  się znaleźć w Internecie w 2020 roku?

Po pierwsze, trzeba mieć świadomość, że nasi klienci szukając czegoś w necie, nie siadają już tak powszechnie do komputera. Ponad 60% użytkowników w Polsce, do przeglądania stron wykorzystuje swoje telefony, około 30% nadal korzysta z komputerów a 10% używa tabletów. To w największym skrócie oznacza, że jeżeli chcemy żeby nowi klienci trafiali do nas dzięki stronom firmowym reklamującym usługi blacharskie i lakiernicze muszą one być po pierwsze responsywne.

 

Strony responsywne – responsive web design czy RWD, to strony internetowe, które automatycznie dostosowują się do wielkości ekranów, na których są wyświetlane. Nawigacja na takich stronach, zmienia się na smartfonach i tabletach tak, aby była prosta i czytelna w obsłudze na wszystkich wyświetlaczach.

Po drugie, wszyscy do szukania używają Google, a Google regularnie zmienia zasady według, których wyświetla wyniki. Regularnie czyli mniej więcej dwa razy w roku. Oczywiście, już od kilku lat główny nacisk kładziony jest na oryginalność informacji na stronie www, ale od niedawna brane są też pod uwagę takie rzeczy jak to czy zamieszczane zdjęcia są unikatowe, czy strona szybko się ładuje na komputerach i smartfonach. Ponieważ od pewnego czasu wyszukiwanie związane jest z lokalizacją w jakiej się znajdujemy warto mieć dobrze opisane dane kontaktowe zawierające adres i najlepiej wycinek mapy z oznaczeniem firmy w Google.

Bezpłatny profil Twojej firmy w Google Moja Firma pomaga zwiększyć zaangażowanie lokalnych klientów w wyszukiwarce i w Mapach Google

Po trzecie, choć to zadanie wymaga nieco wysiłku, warto uzupełnić istniejące strony o coś co nazywa się dane strukturalne. Są one umieszczone w kodzie strony i używane są one w celu przekazania dodatkowych informacji prezentowanych na stronie jaki i przede wszystkim w wyszukiwarce internetowej. Informacje używane przez dane strukturalne zazwyczaj widoczne są w postaci: miniaturki, oceny użytkowników, ceny i dostępności produktu.

Dane strukturalne  ułatwiają przetwarzanie informacji, które znajdują się na stronie www pozwalają na przetworzenie ich np. przez wyszukiwarkę Google i prezentację wyników wyszukiwania uzupełnionych o opisy rozszerzone: adres, świadczone usługi, telefon, email czy godziny otwarcia.

Wymaga to nieco wiedzy na temat stron www, jeżeli jej nie posiadanie lub nie lubicie takich rzeczy w serwisach aukcyjnych jest wiele ofert dotyczących usług tego typu a ich koszty są niskie, zwłaszcza biorą pod uwagę przyszłe korzyści.

komputer_0916

Jak nie wylądować na końcu wyników wyszukiwania?

Jeżeli strona firmowa ma już kilka czy kilkanaście lat, to w Internecie można znaleźć sporo narzędzi dzięki którym można uzyskać wiedzę jak jest ona widziana przez Google i jak szybko wyświetla się na telefonach i komputerach naszych przyszłych klientów. Warto do tego wykorzystać w wolnej chwili na przykład Google PageSpeed Insights czy Seoptimer. Wygenerują one po wpisaniu naszego adresu krótki raport, pozwalający ocenić kondycję strony. Z takiego raportu dowiemy się jak wyszukiwarka internetowa widzi naszą stronę i czy ma dostęp do zawartych na niej informacji.  Czy publikowane informacje mają odpowiedną strukturę i czy cała strona wczytuje się szybko i w bezpieczny sposób. Dodatkowo w wielu raportach znajdziemy informacje na temat słów kluczowych na podstawie, których wyszukiwarka przypisuje treść do wyników, ilości linków, które prowadzą do naszego sewisu oraz potencjalnej konkurencji.

Nawet w wypadku, kiedy strona firmowa uzyska ogólny pozytywny wynik i jest dobrze wypozycjonowana warto pomyśleć nawet nad jej drobnym odświeżeniem, poprawieniem treści i uzupełnieniem zdjęć. Dodanie responsywności i uzupełnienie  zawartości o dane strukturalne na pewno przełoży się na lepszy wynik w wynikach organicznych.

Wyniki organiczne – to jest ta część wyników wyszukiwania, która nie obejmuje wyników płatnych, czyli linków sponsorowanych. Wyniki organiczne zależne są od dopasowania treści poszczególnych witryn do zapytania internauty. O kolejności wyświetlania adresów stron, decyduje ocena jakości strony przeprowadzona przez algorytmy wyszukiwarki. Wysoka  pozycja w wynikach wyszukiwania, zwiększa prawdopodobieństwo, że treść stron będzie najlepiej odpowiadać pytaniu użytkownika

Jeżeli z raportu wynika, że sytuacja jest naprawdę bardzo zła a strona firmowa waszego warsztatu czy lakierni ląduje na samym końcu w wynikach wyszukiwania warto zastanowić się na innymi możliwościami. Pierwsza z nich to strona firmowa FanPage na Facebooku a druga to wizytówka firmy w Google Moja Firma.

Oba rozwiązania mają swoje plusy i minusy ale na pewno są dużo skuteczniejsze od przestarzałej i nieaktualizowanej własnej strony internetowej. Tak naprawdę optymalnym rozwiązaniem jest ich połączenie i regularne poświęcanie na bieżąco nieco czasu na uzupełnienia wpisów. Warto informować o rozszerzeniu usług, sprzedaży nowych produktów oraz prezentować wykonane zlecenia z których jesteśmy szczególnie dumni. Wszystkie te działania będą powodowały większe zainteresowanie naszymi wizytówkami, co z kolei w efekcie przełoży się na lepszą pozycję w wynikach wyszukiwania.

Czym jest FanPage na Facebooku? Fanpage lub inaczej strona firmowa, to aktywna wizytówka na Facebooku, która zawsze jest związana z kontem prywatnym, jednak stanowi osobne miejsce, którego możesz używać do promowania swojej firmy lub marki.

Google Moja Firma to bezpłatne narzędzie, które umożliwia atrakcyjne i profesjonalne wyświetlanie informacji o firmie w wyszukiwarce oraz Mapach Google. Informacje te wyświetlają się w momencie, gdy użytkownik poszukuje informacji o produktach lub usługach, które firma oferuje, na ogół wyszukiwanie to ma charakter lokalny, związany z miejscem w którym aktualne przebywamy.

Korzystanie z obu form promocji jest dokładnie opisane w licznych materiałach dostępnych na Youtube w postaci krótkich filmików instruktażowych można też poszukać tutoriali (przewodników), które krok po kroku przeprowadzą nas przez proces zakładania wizytówek. W każdym wypadku warto pamiętać o podawaniu informacji w sposób unikatowy, nie kopiując gotowych tekstów i zdjęć z darmowych banków fotografii.

 

 

 

Zobacz również
  • Czy szkolenia są potrzebne?

    Sporadycznie co prawda, ale spotyka się opinie , że szkolenie to niepotrzebne zawracanie głowy, a w książkach o blacharstwie i lakiernictwie to ” nic nie ma”. Wystarczy jednak poczytać na forach internetowych, o co pytają …

    Czy szkolenia są potrzebne?
  • Czy zaniżanie kosztów roboczogodziny i korekty kosztorysów naprawy to jedyne problemy warsztatów w kontaktach z Ubezpieczycielami?

    Serwisy blacharsko – lakiernicze, choć z zasady powołane do wykonywania napraw, coraz większą część swojej działalności poświęcają windykacji należnych im środków z tytułu napraw powypadkowych od towarzystw ubezpieczeń. Rosnący poziom kosztów działalności niejako zmusza je …

    Czy zaniżanie kosztów roboczogodziny i korekty kosztorysów naprawy to jedyne problemy warsztatów w kontaktach z Ubezpieczycielami?
  • Warto wiedzieć…..

    8 grudnia 2023 roku Sąd Najwyższy w sprawie II CSKP 726/22 na posiedzeniu niejawnym w Izbie Cywilnej oddalił skargę kasacyjną powoda od wyroku Sądu Okręgowego w Gdańsku, z dnia 13 maja 2020 roku w sprawie …

    Warto wiedzieć…..
  • Raport ze szkoleń

      Wiadomo: szkolenia, to ważna część branży motoryzacyjnej. Zarówno dla pracodawców, kierowników, jak i bezpośrednich wykonawców napraw oraz diagnostów. Jeżeli spojrzeć na ofertę szkoleniową w Polsce to wygląda ona nawet nieźle. Gorzej jednak kiedy przeanalizuje …

    Raport ze szkoleń
  • Postawić na jakość, wynagradzać pracę

    Krzysztof Podhorodecki, ekspert do spraw procesów likwidacji szkód, audytor, biegły sądowy, właściciel firmy Baspa Consulting. W rozmowie z Mirosławem Rutkowskim podkreśla znaczenie zarządzania i certyfikowania serwisu blacharsko-lakierniczego. Mirosław Rutkowski: Został Pan zaproszony przez firmę NOVOL …

    Postawić na jakość, wynagradzać pracę

Dodaj ogłoszenie

Dodaj ogłoszenie

Newsletter
Bądźmy w kontakcie
Zapisz się do naszego Newslettera
Zapisz się
x