• Facebook
  • Twitter
  • Google Plus
  • RSS
  • Mapa strony
Lakiernik

Praktyczne wskazówki od marki Standox: Szybkie przygotowanie podłoża dzięki wypełniaczowi VOC Xtreme Filler

Praktyczne wskazówki od marki Standox: Szybkie przygotowanie podłoża dzięki wypełniaczowi VOC Xtreme Filler

Standox – niemiecka marka lakierów z Wuppertalu – zrewolucjonizowała proces przygotowania podłoża dzięki wypełniaczowi VOC Xtreme Filler U7600 i ściereczkom Express Prep Wipes U3000. Wypełniacz charakteryzuje szybka aplikacja i krótki czas schnięcia, co znacznie skraca czas przygotowania podłoża i przyspiesza pracę.

„Wypełniacz VOC Xtreme Filler U7600 to przełom w procesie aplikacji lakierów. Produkt znacząco skraca czas pracy, co jest szczególnie ważne dla warsztatów o dużej przepustowości. Stosowanie wypełniacza razem z lakierem Standocryl VOC Xtreme Clear K9580 pozwala oszczędzić czas i przynosi doskonałe efekty” – mówi Grzegorz Kotliński, Doradca Techniczny marki Standox.

Przed wprowadzeniem wypełniacza na rynek przeprowadzono szeroko zakrojone testy. Dostarczyły one dogłębnej wiedzy dotyczącej aplikacji wypełniacza, która została zawarta w metryczkach technicznych. Poniżej kilka dodatkowych wskazówek:

·         Wskazówka nr 1: stosuj się do zaleceń zawartych w metryczkach technicznych
Aplikacja wypełniacza VOC Xtreme Filler U7600 zasadniczo różni się od aplikacji innych wypełniaczy o wysokiej zawartości części stałych. Po pierwsze zabezpieczamy element przed korozją za pomocą ściereczek, po drugie element szlifujemy już po 20–40 minutach schnięcia w temperaturze otoczenia (zależnie od wilgotności powietrza). Dla doświadczonych lakierników powyższe zalecenia mogą się wydawać nietypowe. Jednak, aby osiągnąć jak najlepszy efekt, należy postępować zgodnie z informacjami zawartymi w metryczkach technicznych.

·         Wskazówka nr 2: wybierz mniejszą dyszę
Wielu lakierników przeprowadza aplikację wypełniacza w miejscu, gdzie odbywa się przygotowanie podłoża. Wypełniacz VOC Xtreme Filler U7600 charakteryzuje się niską lepkością i wysoką zawartością części stałych, dzięki czemu można go aplikować dyszą o mniejszej średnicy, np. 1,4 mm, i pod mniejszym ciśnieniem. W ten sposób otrzymujemy płaski strumień i ograniczamy mgłę natryskową do minimum, co ułatwia szlifowanie.

·         Wskazówka nr 3: aplikuj cienką warstwę w miejscach wypełnionych szpachlą
Na niewielkie powierzchnie pokryte szpachlą należy aplikować cienką warstwę wypełniacza, którą suszymy do zmatowienia. Potem możemy aplikować do trzech warstw wypełniacza bez odparowania międzywarstwowego.

·         Wskazówka nr 4: zwróć uwagę na czas schnięcia
Ogromną zaletą wypełniacza VOC Xtreme Filler U7600 jest możliwość nieprzerwanej i szybkiej pracy. To również oznacza, że nie należy pozostawiać elementów do suszenia przez weekend jak w przypadku innych wypełniaczy. Wypełniacz stwardnieje na tyle, że szlifowanie będzie trudne, a papier ścierny będzie zużywał się szybciej. Wypełniacz powinien być pokryty kolejną warstwą w ciągu 72 godzin.

·         Wskazówka nr 5: stosuj rozważnie
Wypełniacz VOC Xtreme Filler U7600 został opracowany z myślą o optymalizacji pracy i obniżeniu kosztów. Jest to szczególnie ważne dla warsztatów stawiających na wysoką wydajność lub wykonujących codziennie dużo małych napraw. W przypadku renowacji, które nie muszą zostać wykonane szybko, jak np. naprawa samochodów klasycznych, zaleca się stosowanie innych produktów marki Standox, np. wypełniacza VOC Xtra Filler U7560.

Więcej informacji na temat wypełniacza VOC Xtreme Filler U7600 i ściereczek Express Prep Wipes U3000 można znaleźć na stronie www.standox.pl/xtreme7600.

Zobacz również
  • Cieniowanie – czy to trudny proces?

      Zanim przejdziemy do oceny trudności procesu cieniowania – parę słów wstępu. Z koniecznością cieniowania najczęściej spotykamy się w sytuacji, kiedy dochodzi do uszkodzenia lakierowanych elementów poszycia zewnętrznego (np. zderzaków, błotników przednich, drzwi przednich, drzwi …

    Cieniowanie – czy to trudny proces?
  • Obniżenie wynagrodzenia serwisu poprzez korektę odszkodowania o wartość zdemontowanych części czyli ile „ekologii” jest w Green Partsach

    Z uwagi na obchodzony w  dniu 22 kwietnia 2024 r. Dzień Ziemi pozwoliłam sobie na prawną analizę tematu, który choć z nazwy sugeruje inicjatywę proekologiczną, to w rzeczywistości stał się kolejnym argumentem ubezpieczycieli do pomniejszania …

    Obniżenie wynagrodzenia serwisu poprzez korektę odszkodowania o wartość zdemontowanych części czyli ile „ekologii” jest w Green Partsach
  • AkzoNobel kontynuuje wzrost wolumenów i marż w segmencie farb oraz powłok

    Akzo Nobel N.V. (AKZA; AKZOY) publikuje wyniki za Q1 2024   Najważniejsze informacje Q1 2024 (w porównaniu z Q1 2023) Wzrost sprzedaży w ujęciu organicznym o 2%, dzięki wzrostowi wolumenu sprzedaży zarówno w segmencie farb, …

    AkzoNobel kontynuuje wzrost wolumenów i marż w segmencie farb oraz powłok
  • AkzoNobel inwestuje w holenderskie laboratoria badawcze, kontynuując wprowadzanie skutecznych innowacji

    AkzoNobel buduje dwa nowe laboratoria badawcze w swoim zakładzie w Sassenheim w Holandii, aby dalej wspierać pionierski rozwój produktów firmy. Wkrótce rozpoczną się prace nad budową centrum technologicznego dla farb proszkowych, a właśnie otwarto nowe …

    AkzoNobel inwestuje w holenderskie laboratoria badawcze, kontynuując wprowadzanie skutecznych innowacji
  • Zrównoważony rozwój: od modnego słowa do transformacyjnego modelu biznesowego

    Zrównoważony rozwój był kiedyś modnym hasłem, które pojawiało się w raportach rocznych i dawało akcjonariuszom poczucie, że firma, w której mają udziały, robi coś pozytywnego. Zrównoważony rozwój nie zawsze był zgodny ze strategią firmy; raczej …

    Zrównoważony rozwój: od modnego słowa do transformacyjnego modelu biznesowego

Dodaj ogłoszenie

Dodaj ogłoszenie

Newsletter
Bądźmy w kontakcie
Zapisz się do naszego Newslettera
Zapisz się
x