• Facebook
  • Twitter
  • Google Plus
  • RSS
  • Mapa strony
Lakiernik

Praktyczne wskazówki od marki Standox: renowacja za pomocą barwionych lakierów bezbarwnych

Praktyczne wskazówki od marki Standox: renowacja za pomocą barwionych lakierów bezbarwnych

Producenci samochodów coraz częściej stosują drogie efekty i wykończenia specjalnie dla konkretnych modeli samochodów. Ich naprawa może stanowić spore wezwanie dla lakierników. Standox – jedna z globalnych marek renowacyjnych z Wuppertalu (Niemcy) – oferuje produkty i rozwiązania umożliwiające profesjonalną renowację takich efektów specjalnych. Wszystkie wskazówki dotyczące samochodów można znaleźć w Standopedii – internetowej bibliotece materiałów marki Standox.

 

Barwione lakiery bezbarwne stają się coraz popularniejsze w branży motoryzacyjnej ze względu na atrakcyjny efekt końcowy- głębszy, pełniejszy kolor z większym połyskiem. Mazda, japoński producent samochodów, pięć lat po wprowadzeniu na rynek modelu CX-5 opracował 46V Soul Red Crystal – emanujący energią, głęboki kolor, który doskonale podkreśla sylwetkę tego średniej klasy SUV-a. Renowacja polega na aplikacji lakieru bazowego, tzw. (gruntu) i warstw barwionego lakieru bezbarwnego oraz zwykłego lakieru bezbarwnego. Grzegorz Kotliński, Doradca Techniczny marki Standox, wyjaśnia, jak osiągnąć znakomity efekt już za pierwszym razem. Krok 1. Natrysk próbnyAplikacja barwionego lakieru bezbarwnego jest podobna do aplikacji lakieru bazowego – im więcej warstw aplikujesz, tym lepsze krycie. To oznacza, że liczba i grubość warstw bezpośrednio wpływają na odcień, połysk i głębię koloru. Do renowacji przeprowadzanych z wykorzystaniem barwionych lakierów bezbarwnych Standox zaleca wykonanie natrysków próbnych, na podstawie których można określać liczbę warstw barwionego lakieru bezbarwnego, a tym samym – dokładniej dopasować lakier do koloru nadwozia. Krok 2. Wypełniacz do szlifowania i obszar naprawyPrzygotuj podłoże i materiały zgodnie ze standardową procedurą. Następnie aplikuj wypełniacz Standox VOC Filler, najlepiej w kolorze FC3. Przeszlifuj wypełniacz papierem o ziarnistości od P500 do P600, a obszar cieniowania – o ziarnistości od P1000 do P1200. Krok 3. Dodatek do cieniowaniaAplikuj dodatek Standoblue Color Blend lub Standoblue Color Blend Long na obszar cieniowania oraz przylegające powierzchnie lub przylegającą część karoserii. Krok 4. Lakier bazowy i odparowaniePrzed rozpoczęciem lakierowania wymieszaj lakier Standoblue w kolorze 46V Soul Red Crystal z 20% dodatku Standoblue Viscosity Adjuster. Aplikuj wymieszany lakier na miejsce naprawy na 1,5 warstwy do uzyskania jednolitej powierzchni. W miejscu cieniowania, na mokry dodatek Standoblue Color Blend aplikuj 1,5 warstwy lakieru Standoblue tak, aby uzyskać łagodny efekt przejścia. Następnie pozostaw całość do wyschnięcia. Krok 5. Barwiony lakier bezbarwnyAby przyspieszyć proces, przygotuj dwa pistolety lakiernicze – jeden z lakierem barwionym, a drugi z bezbarwnym. Zastosuj odpowiedni utwardzacz i rozcieńczalnik. Aplikuj barwiony lakier bezbarwny na wcześniej położoną powierzchnie lakieru bazowego i rozpyl go również w miejscu cieniowania.   Krok 6. Łączenie z lakierem bezbarwnymAplikuj lakier bezbarwny na przylegającą powierzchnię, tak aby jego warstwa nałożyła się z wciąż jeszcze mokrym barwionym lakierem bezbarwnym. Wysusz element zgodnie z instrukcją zawartą w metryczce technicznej. Zależnie od wybranego lakieru bezbarwnego Standox VOC Clear lub w celu wyrównania struktury powłoki zaleca się aplikację dodatkowej warstwy lakieru bezbarwnego na polakierowanych elementach.

 

Szczegółowe instrukcje przeprowadzania renowacji efektów specjalnych można pobrać ze strony standox.pl/standothek. Techniczne porady oraz więcej informacji o produktach można znaleźć w nowej bibliotece online marki Standox (www.standox.pl/standopedia), która jest regularnie aktualizowana i wzbogacana przez specjalistów marki Standox. Zasoby nie tylko są praktyczne, lecz także stanowią cenne źródło informacji dla profesjonalnych lakierników.

 

sx-tinted-clearcoat-car-repair

Szczegółowe instrukcje przeprowadzania renowacji efektów specjalnych z zastosowaniem barwionych lakierów bezbarwnych można pobrać ze strony www.standox.pl/standothek.

 

sx-tinted-clearcoat-blending-in

Natryski próbne umożliwiają określenie liczby warstw barwionego lakieru bezbarwnego, co pozwala jak najlepiej dopasować kolor do oryginalnego lakieru.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zobacz również
  • Globalny Raport Popularności Kolorów Samochodów na rok 2018 firmy Axalta kolejny raz wskazuje na dominację bieli (38%)

    Axalta (NYSE: AXTA) opublikowała 66.doroczny globalny raport na temat popularności kolorów samochodów (Global Automotive 2018 Color Popularity Report). Raport wyraźnie wskazuje, że w 2018 r. dominowała biel z wynikiem 38%. Drugie miejsce, z ogromną stratą, zajmuje czerń …

    Globalny Raport Popularności Kolorów Samochodów na rok 2018 firmy Axalta kolejny raz wskazuje na dominację bieli (38%)
  • Aprobata Porsche AG dla trzech marek renowacyjnych premium firmy Axalta

    Marka Cromax dodana do światowej listy zatwierdzonych producentów   Bazylea, Szwajcaria – 14 stycznia 2018 r. – Porsche AG dodało markę Cromax® do listy zatwierdzonych producentów lakierów renowacyjnych. To oznacza, że teraz wszystkie trzy globalne …

    Aprobata Porsche AG dla trzech marek renowacyjnych premium firmy Axalta
  • To jest wojna

    To stwierdzenia padało często w kuluarach, kilkukrotnie również wygłoszone zostało z mównicy. Można było odnieść wrażenie, że „to jest wojna” było hasłem organizowanego po raz 13. Dyskusyjnego Forum Ubezpieczeń Komunikacyjnych. Oficjalnie spotkanie przedstawicieli warsztatów z …

    To jest wojna
  • 160 lat historii marki Lesonal

    Należąca do firmy AkzoNobel marka Lesonal, w portfolio której znajdują się lakiery do renowacji pojazdów wszystkich marek, obchodzi 160 urodziny. Jej początki sięgają lat 50-tych XIX wieku. Od tego czasu Lesonal stał się jedną z …

    160 lat historii marki Lesonal
  • Mercedes-AMG Petronas Motorsport: lakiernicy w podróży

    Gdy F1 przenosi się poza Europę członkowie zespołu Mercedes-AMG Petronas Motorsport muszą dokładnie zaplanować czas i harmonogram lakierowania poszczególnych podzespołów bolidów, które po każdym wyścigu zwykle wracają do lakierni zespołu w angielskim Brackley. Na dwa wyścigi – …

    Mercedes-AMG Petronas Motorsport: lakiernicy w podróży

Dodaj ogłoszenie

Dodaj ogłoszenie