• Facebook
  • Twitter
  • Google Plus
  • RSS
  • Mapa strony
Lakiernik

Praktyczne wskazówki od marki Standox: renowacja lakierów z efektem płynnego metalu

Praktyczne wskazówki od marki Standox: renowacja lakierów z efektem płynnego metalu

Nadwozia pokryte lakierem z efektem płynnego metalu prezentują się spektakularnie, dlatego są bardzo popularne na samochodach sportowych oraz luksusowych. Jednak niezwykle drobna pigmentacja tego typu lakieru sprawia, że jego renowacja jest bardzo wymagająca. Harald Klöckner, Standox Training Leader Europe, Middle East and Africa, dzieli się swoimi wskazówkami.

„Renowacja lakierów z efektem płynnego metalu, np. Alubeam Mercedesa lub Liquid Metal Silver Porsche, to prawdziwa sztuka” – mówi Harald Klöckner, Standox Training Leader EMEA. „Wymaga to znakomitej znajomości technologii, a także precyzyjnego przygotowania podłoża i użycia najwyższej klasy produktów lakierniczych. Skład lakierów z efektem płynnego metalu sprawia, że nawet najdrobniejsza niezgodność z oryginalnym kolorem jest natychmiast zauważalna. Stosowane w nich drobinki aluminium są znacznie cieńsze i bardziej płaskie niż w standardowych lakierach metalicznych. Co więcej, lepiej odbijają światło, dlatego też nawet najdrobniejsze niedoskonałości podłoża mogą zepsuć efekt końcowy. Wszystkie te kwestie należy brać pod uwagę podczas prac przygotowawczych”.

Na przykładzie lakieru Alubeam stosowanego w samochodach Mercedesa Harald Klöckner wyjaśnia, jak prawidłowo przeprowadzić renowację z użyciem produktów Standoblue:

  • Przygotowanie
    Najpierw aplikujemy wypełniacz Standox VOC. Należy zawsze zapoznać się z listą produktów zatwierdzonych przez producenta. Suszenie i szlifowanie przeprowadzamy w standardowy sposób. Następnie na przeszlifowany wypełniacz aplikujemy lakier bezbarwny Standocryl VOC Xtra Clear K9560, aby uzyskać gładką powierzchnię. Lakier bezbarwny powinien być w pełni utwardzony. Konieczny może być dłuższy czas suszenia.
  • Szlifowanie lakieru bezbarwnego
    Szlifujemy warstwę lakieru bezbarwnego na elemencie poddawanym renowacji oraz powierzchnię pokrytą starą powłoką lakierniczą papierem ściernym P1000–P1500. Ręcznie szlifujemy krawędzie i rogi papierem ściernym typu P3000. Bardzo ważne: nie ścieramy warstwy bezbarwnej.
  • Aplikacja dodatku do cieniowania
    Na obszar cieniowania aplikujemy dodatek Standoblue Color Blend lub Standoblue Color Blend Long. Aplikację dodatku przeprowadzamy również na obszarze wykraczającym od 10 do 20 cm poza naprawianą powierzchnię.
  • Cieniowanie
    Aby przygotować lakier bazowy Standoblue, mieszamy go w następujących proporcjach: odpowiednia ilość wymieszanego lakieru Standoblue Alubeam + 50% dodatku Standoblue Adjustment Additive Long. Aplikujemy pierwszą warstwę do krawędzi jeszcze mokrego dodatku do cieniowania Standoblue Color Blend. Warstwa powinna niemal całkowicie pokryć powierzchnię poddawaną renowacji (wypełniacz).
  • Rozcieniowanie
    Aplikujemy warstwę lakieru z efektem specjalnym na jeszcze mokry dodatek do cieniowania, zachowując przy tym większą odległość od elementu. Dopóki dodatek do cieniowania oraz lakier bazowy Standoblue są mokre, krok ten można w razie potrzeby powtórzyć. Przed aplikacją lakieru bezbarwnego należy odczekać, aż lakier bazowy całkowicie wyschnie.
  • Aplikacja lakieru bezbarwnego
    Lakier bezbarwny Standocryl VOC Xtra Clear K9560 aplikujemy na całą naprawianą powierzchnię, a następnie suszymy zgodnie z instrukcją zawartą w metryczkach technicznych.

 

Pełny zestaw ilustrowanych wytycznych dotyczących renowacji lakierów z efektem płynnego metalu można znaleźć w poradniku Kolory specjalne w bibliotece Standothek. Dokument można pobrać na stronie: www.standox.pl/standothek. Więcej szczegółowych informacji można znaleźć w naszej nowej Standopedii: www.standox.pl/standopedia, która zawiera wiele praktycznych i przydatnych informacji na temat lakierowania. Obejmuje większość kwestii technicznych oraz jest stale aktualizowana i poszerzana przez ekspertów marki Standox.

O marce Standox

Standox, jedna z globalnych marek renowacyjnych systemów lakierniczych Axalta Coating Systems pomaga swoim klientom uzyskiwać najlepsze wyniki dzięki najwyższej jakości produktom i kompleksowemu doradztwu. Jako wiodąca europejska marka lakierów renowacyjnych z Wuppertalu, Niemcy, Standox oferuje innowacyjne systemy lakiernicze oraz doskonałe technologie doboru koloru. Aprobaty wszystkich głównych producentów pojazdów samochodowych odzwierciedlają pozycję marki jako wiodącego partnera na rynku motoryzacyjnym. Standox pomaga profesjonalnym warsztatom lakierniczym osiągać doskonałe wyniki za każdym razem.

Zobacz również
  • Obniżenie wynagrodzenia serwisu poprzez korektę odszkodowania o wartość zdemontowanych części czyli ile „ekologii” jest w Green Partsach

    Z uwagi na obchodzony w  dniu 22 kwietnia 2024 r. Dzień Ziemi pozwoliłam sobie na prawną analizę tematu, który choć z nazwy sugeruje inicjatywę proekologiczną, to w rzeczywistości stał się kolejnym argumentem ubezpieczycieli do pomniejszania …

    Obniżenie wynagrodzenia serwisu poprzez korektę odszkodowania o wartość zdemontowanych części czyli ile „ekologii” jest w Green Partsach
  • Karta ratująca życie. Kluczowe narzędzie dla ratowników na polskich drogach

    Wypadki samochodowe to nagła tragedia, która może skończyć się śmiercią lub poważnymi obrażeniami dla uczestników. Gdy pojazd zostaje zmiażdżony, staje się pułapką dla osób zakleszczonych w nim, a każda minuta od momentu zdarzenia może być …

    Karta ratująca życie. Kluczowe narzędzie dla ratowników na polskich drogach
  • Nowa polerka do zadań specjalnych

    Włoska firma Rupes, to znany producent narzędzi elektrycznych i akcesoriów, między innymi do auto detailingu. Szczególne miejsce wśród produktów tej marki zajmują polerki. Model iBrid Rupes BigFoot, przedstawiany jest jako prawdziwa rewolucja w świecie zastosowań …

    Nowa polerka do zadań specjalnych
  • Brytyjski klasyk, polska robota czyli historia renowacji pewnego Mini

    Wśród samochodów zasługujących na miano kultowych jedno z ważniejszych miejsc zajmuje brytyjski Mini. Zaprojektowany w drugiej połowie lat 50. ubiegłego wieku produkowany był do końca stulecia. Dziś ten ceniony przez kolekcjonerów klasyk w Wielkiej Brytanii …

    Brytyjski klasyk, polska robota czyli historia renowacji pewnego Mini
  • Axalta ogłasza Samochodowy Kolor Roku 2024 – Starry Night

    Dynamiczny odcień przywołuje na myśl głębię wszechświata i iluminacje kosmosu.Tegoroczna odsłona zaznacza dekadę od wprowadzenia przez firmę Axalta pierwszego Samochodowego Koloru Roku.  Axalta Coating Systems (NYSE: AXTA), wiodący globalny dostawca lakierów ciekłych i proszkowych, ogłosiła …

    Axalta ogłasza Samochodowy Kolor Roku 2024 – Starry Night

Dodaj ogłoszenie

Dodaj ogłoszenie

Newsletter
Bądźmy w kontakcie
Zapisz się do naszego Newslettera
Zapisz się
x