• Facebook
  • Twitter
  • Google Plus
  • RSS
  • Mapa strony
Lakiernik

Powrót legendy

Powrót legendy

Jeśli chodzi o precyzję i dobór koloru, Standox ma bogate doświadczenie w uzyskiwaniu idealnego efektu już za pierwszym razem. Wie o tym również Michael Plag, project manager w Mercedes-Benz Classic Center, w niemieckim mieście Fellbach. Warsztat specjalizuje się w klasycznych samochodach, a jego pracownicy polegają na fachowej wiedzy marki Standox, szczególnie gdy renowacja wymaga odnalezienia rzadkiego koloru.

Słynny Mercedes-Benz 300 SL Gullwing był produkowany w latach 1954–1957. Z 1400 egzemplarzy około 80% trafiło do USA, w tym model z 1955 r., który odrestaurowano w warsztacie Mercedes-Benz Classic Center w Fellbach (Niemcy). Nowy właściciel tego pięknego klasyka, kolekcjoner z Niemiec, zabrał go do ekspertów z Fellbach na przegląd. Szybko wyszło na jaw, że samochód został wcześniej nieprawidłowo odrestaurowany i polakierowany. Fabryczne dokumenty auta z 1955 r. wskazują, że obecnie srebrne nadwozie było pierwotnie pokryte jasnoniebieskim lakierem metalicznym.

sx-mercedes-benz-classic-center-fellbach-2b

„Według naszych archiwów w tym kolorze powstało tylko 7 Mercedesów-Benz 300 SL” – mówi Michael Plag, project manager w Mercedes-Benz Classic Car Center.

Po konsultacjach z właścicielem uzgodniono, że należy odtworzyć przepiękny, oryginalny kolor auta. Ponieważ jasnoniebieski lakier metaliczny stworzono wyłącznie na potrzeby siedmiu samochodów, a do tego ponad 50 lat temu, trudno było o informacje na jego temat. Sprawę komplikował fakt, że oznaczenie koloru (DB 353) w katalogu Mercedesa-Benz zostało później przypisane innemu odcieniowi niebieskiego. Podczas prac nad kolorem specjaliści z Fellbach nie korzystali jedynie ze swojej wiedzy. „Poprosiliśmy markę Standox o stworzenie dla nas odpowiedniej receptury” – wyjaśnia Plag.

Eksperci z laboratorium kolorystycznego w Wuppertalu jak zawsze stanęli na wysokości zadania. Opracowali kolor na podstawie archiwalnych próbek z warsztatu w Fellbach oraz stworzyli nową hybrydową recepturę, wykorzystującą współczesne produkty. Powłokę lakierniczą tego unikatu odtworzono wyłącznie z użyciem produktów marki Standox. Lakiernicy wykorzystali między innymi grunt reaktywny Etching Adhesive Primer U3100, podkład gruntujący Nonstop Primer Surfacer U7580, lakier nawierzchniowy Standocryl VOC 2K, lakier bazowy Standoblue i lakier bezbarwny Standocryl VOC Xtra Clear K9560.

Mercedes-Benz Classic Center i Standox współpracują już od wielu lat. Efektem tych bliskich relacji jest specjalistyczny poradnik dotyczący lakierowania klasycznych samochodów Mercedes-Benz opracowany z pomocą ekspertów marki Standox. „Te lakiery to naprawdę najlepsze rozwiązanie do renowacji zabytkowych Mercedesów” – stwierdza Plag.

sx-mercedes-benz-classic-center-fellbach-2a

Historię współpracy warsztatu Mercedes-Benz Classic Center i marki Standox, a także informacje na temat restauracji modelu 300 SL, można znaleźć na stronie www.standox.pl/Fellbach.

O marce Standox

Standox, jedna z globalnych marek renowacyjnych systemów lakierniczych Axalta pomaga swoim klientom uzyskiwać najlepsze wyniki dzięki najwyższej jakości produktom i kompleksowemu doradztwu. Jako wiodąca europejska marka lakierów renowacyjnych z Wuppertalu, Niemcy, Standox oferuje innowacyjne systemy lakiernicze oraz doskonałe technologie doboru koloru. Aprobaty wszystkich głównych producentów pojazdów samochodowych odzwierciedlają pozycję marki jako wiodącego partnera na rynku motoryzacyjnym. Standox pomaga profesjonalnym warsztatom lakierniczym osiągać doskonałe wyniki za każdym razem.

sx-mercedes-benz-classic-center-fellbach-4

Zobacz również
  • Czy próbowaliście już polerować jachty?

    Czy próbowaliście polerować jachty pastami polerskimi, których używacie do polerowania samochodów? Czy odnieśliście wrażenie, że ilość włożonego wysiłku nie przełożyła się na efekt końcowy? W naszym tekście wyjaśnimy dlaczego tak się mogło wydarzyć oraz jak …

    Czy próbowaliście już polerować jachty?
  • Rangers jak wisienka na… delicji

    Krzysztof Dymianiuk, właściciel, szef i jedyny pracownik Seaside Customs Garage. Warsztat specjalizuje się w naprawach, modyfikacjach i przygotowaniach samochodów terenowych do wypraw, a Krzysztof należy do niezbyt często spotykanego gatunku artystów nadających samochodom to, co …

    Rangers jak wisienka na… delicji
  • Pierwszy polski samochód CWS T-1 „Torpedo” znów na polskich drogach

    Historia początków polskiej motoryzacji jest niezwykła. Krótko po odzyskaniu przez Polskę niepodległości, powstały pierwsze, polskie samochody. Stworzyli je polscy inżynierowie i pracownicy polskiego państwowego przedsiębiorstwa CWS (Centralne Warsztaty Samochodowe, później Państwowe Zakłady Inżynieryjne). Niezwykłe z …

    Pierwszy polski samochód CWS T-1 „Torpedo” znów na polskich drogach
  • Komar, to brzmi dumnie, czyli jak wciągnął mnie Bzyk Raider

    W Swarzędzu koło Poznania grupa pasjonatów jednośladowej motoryzacji utworzyła Klub Bzyk Raider . Jego członkowie ratują przed zapomnieniem klasyczne motorowery. Rozmawialiśmy z Przemysławem Mełeniem, który we współpracy z Centrum Szkoleniowym firmy TROTON, tchnął nowe życie …

    Komar, to brzmi dumnie, czyli jak wciągnął mnie Bzyk Raider
  • Technika airbrush – sposób na książkę

    fot. 01 W dzisiejszym odcinku namalujemy fragment książki. To jest bardzo atrakcyjne ćwiczenie. Jego elementy można po modyfikacji stosować w innych motywach. Najciekawsza jest struktura pofałdowanych stron książki oraz efekt przestrzenności całego obiektu. fot. 02 …

    Technika airbrush – sposób na książkę

Dodaj ogłoszenie

Dodaj ogłoszenie

Newsletter
Bądźmy w kontakcie
Zapisz się do naszego Newslettera
Zapisz się