• Facebook
  • Twitter
  • Google Plus
  • RSS
  • Mapa strony
Lakiernik

Powrót legendy

Powrót legendy

Jeśli chodzi o precyzję i dobór koloru, Standox ma bogate doświadczenie w uzyskiwaniu idealnego efektu już za pierwszym razem. Wie o tym również Michael Plag, project manager w Mercedes-Benz Classic Center, w niemieckim mieście Fellbach. Warsztat specjalizuje się w klasycznych samochodach, a jego pracownicy polegają na fachowej wiedzy marki Standox, szczególnie gdy renowacja wymaga odnalezienia rzadkiego koloru.

Słynny Mercedes-Benz 300 SL Gullwing był produkowany w latach 1954–1957. Z 1400 egzemplarzy około 80% trafiło do USA, w tym model z 1955 r., który odrestaurowano w warsztacie Mercedes-Benz Classic Center w Fellbach (Niemcy). Nowy właściciel tego pięknego klasyka, kolekcjoner z Niemiec, zabrał go do ekspertów z Fellbach na przegląd. Szybko wyszło na jaw, że samochód został wcześniej nieprawidłowo odrestaurowany i polakierowany. Fabryczne dokumenty auta z 1955 r. wskazują, że obecnie srebrne nadwozie było pierwotnie pokryte jasnoniebieskim lakierem metalicznym.

sx-mercedes-benz-classic-center-fellbach-2b

„Według naszych archiwów w tym kolorze powstało tylko 7 Mercedesów-Benz 300 SL” – mówi Michael Plag, project manager w Mercedes-Benz Classic Car Center.

Po konsultacjach z właścicielem uzgodniono, że należy odtworzyć przepiękny, oryginalny kolor auta. Ponieważ jasnoniebieski lakier metaliczny stworzono wyłącznie na potrzeby siedmiu samochodów, a do tego ponad 50 lat temu, trudno było o informacje na jego temat. Sprawę komplikował fakt, że oznaczenie koloru (DB 353) w katalogu Mercedesa-Benz zostało później przypisane innemu odcieniowi niebieskiego. Podczas prac nad kolorem specjaliści z Fellbach nie korzystali jedynie ze swojej wiedzy. „Poprosiliśmy markę Standox o stworzenie dla nas odpowiedniej receptury” – wyjaśnia Plag.

Eksperci z laboratorium kolorystycznego w Wuppertalu jak zawsze stanęli na wysokości zadania. Opracowali kolor na podstawie archiwalnych próbek z warsztatu w Fellbach oraz stworzyli nową hybrydową recepturę, wykorzystującą współczesne produkty. Powłokę lakierniczą tego unikatu odtworzono wyłącznie z użyciem produktów marki Standox. Lakiernicy wykorzystali między innymi grunt reaktywny Etching Adhesive Primer U3100, podkład gruntujący Nonstop Primer Surfacer U7580, lakier nawierzchniowy Standocryl VOC 2K, lakier bazowy Standoblue i lakier bezbarwny Standocryl VOC Xtra Clear K9560.

Mercedes-Benz Classic Center i Standox współpracują już od wielu lat. Efektem tych bliskich relacji jest specjalistyczny poradnik dotyczący lakierowania klasycznych samochodów Mercedes-Benz opracowany z pomocą ekspertów marki Standox. „Te lakiery to naprawdę najlepsze rozwiązanie do renowacji zabytkowych Mercedesów” – stwierdza Plag.

sx-mercedes-benz-classic-center-fellbach-2a

Historię współpracy warsztatu Mercedes-Benz Classic Center i marki Standox, a także informacje na temat restauracji modelu 300 SL, można znaleźć na stronie www.standox.pl/Fellbach.

O marce Standox

Standox, jedna z globalnych marek renowacyjnych systemów lakierniczych Axalta pomaga swoim klientom uzyskiwać najlepsze wyniki dzięki najwyższej jakości produktom i kompleksowemu doradztwu. Jako wiodąca europejska marka lakierów renowacyjnych z Wuppertalu, Niemcy, Standox oferuje innowacyjne systemy lakiernicze oraz doskonałe technologie doboru koloru. Aprobaty wszystkich głównych producentów pojazdów samochodowych odzwierciedlają pozycję marki jako wiodącego partnera na rynku motoryzacyjnym. Standox pomaga profesjonalnym warsztatom lakierniczym osiągać doskonałe wyniki za każdym razem.

sx-mercedes-benz-classic-center-fellbach-4

Zobacz również
  • Żak po profesorsku

    Zloty pojazdów zabytkowych, spotkania miłośników oldtimerów, imprezy i prezentacje organizowane są w całym kraju, powstają – również prywatne – muzea, coraz ciekawsze zbiory gromadzą kolekcjonerzy. Klasyczna motoryzacja fascynuje i przyciąga, rośnie więc zapotrzebowanie na usługi …

    Żak po profesorsku
  • Airbrush dla ochłody

    fot. 01 PROJEKT Tematem dzisiejszej prezentacji będzie zaprojektowanie i pomalowanie w technice airbrush osobowej Skody. Klient-producent klimatyzerów, dostarczył wstępną koncepcję projektu. Skala obiektów była jednak zbyt mała do ręcznego wykonania. Po wprowadzonych zmianach graficznych, najmniejsze …

    Airbrush dla ochłody
  • Sposób na różę – technika airbrush

    fot. 01 Dzisiaj, na prostym przykładzie, przedstawię jak można namalować strukturę płatków róży ułożonej w kwiat widziany z góry. Ćwiczenie celowo realizuję kolorem niebieskim, aby skupić się na rysunku  i strukturze płatków kwiatu. Do ćwiczenia …

    Sposób na różę – technika airbrush
  • Jak Łukasz Łukasik ozłocił Lamborghini

    Gdy wrzucam do sieci Pana nazwisko, wyświetla mi się Słupsk, Warszawa, teraz Belgia… Skąd się właściwie wziął Łukasz Łukasik, człowiek który oprawił w złoto Lamborghini Huracan, jeden z trzech samochodów na świecie bodykicie, stworzonym przez …

    Jak Łukasz Łukasik ozłocił Lamborghini
  • Sposób na drewno – technika airbrush

    fot. 01 Dzisiaj chciałbym przedstawić sposób namalowania struktury drewna krok po kroku. Będzie to kawałek nierównej i poszarpanej deseczki. Najpierw, ze sztywnego kartonu, wycinamy szablon wewnętrzny i zewnętrzny. Nie przycinamy zbyt dużej próbki, gdyż będzie …

    Sposób na drewno – technika airbrush

Dodaj ogłoszenie

Dodaj ogłoszenie