• Facebook
  • Twitter
  • Google Plus
  • RSS
  • Mapa strony
Lakiernik

Powrót legendy

Powrót legendy

Jeśli chodzi o precyzję i dobór koloru, Standox ma bogate doświadczenie w uzyskiwaniu idealnego efektu już za pierwszym razem. Wie o tym również Michael Plag, project manager w Mercedes-Benz Classic Center, w niemieckim mieście Fellbach. Warsztat specjalizuje się w klasycznych samochodach, a jego pracownicy polegają na fachowej wiedzy marki Standox, szczególnie gdy renowacja wymaga odnalezienia rzadkiego koloru.

Słynny Mercedes-Benz 300 SL Gullwing był produkowany w latach 1954–1957. Z 1400 egzemplarzy około 80% trafiło do USA, w tym model z 1955 r., który odrestaurowano w warsztacie Mercedes-Benz Classic Center w Fellbach (Niemcy). Nowy właściciel tego pięknego klasyka, kolekcjoner z Niemiec, zabrał go do ekspertów z Fellbach na przegląd. Szybko wyszło na jaw, że samochód został wcześniej nieprawidłowo odrestaurowany i polakierowany. Fabryczne dokumenty auta z 1955 r. wskazują, że obecnie srebrne nadwozie było pierwotnie pokryte jasnoniebieskim lakierem metalicznym.

sx-mercedes-benz-classic-center-fellbach-2b

„Według naszych archiwów w tym kolorze powstało tylko 7 Mercedesów-Benz 300 SL” – mówi Michael Plag, project manager w Mercedes-Benz Classic Car Center.

Po konsultacjach z właścicielem uzgodniono, że należy odtworzyć przepiękny, oryginalny kolor auta. Ponieważ jasnoniebieski lakier metaliczny stworzono wyłącznie na potrzeby siedmiu samochodów, a do tego ponad 50 lat temu, trudno było o informacje na jego temat. Sprawę komplikował fakt, że oznaczenie koloru (DB 353) w katalogu Mercedesa-Benz zostało później przypisane innemu odcieniowi niebieskiego. Podczas prac nad kolorem specjaliści z Fellbach nie korzystali jedynie ze swojej wiedzy. „Poprosiliśmy markę Standox o stworzenie dla nas odpowiedniej receptury” – wyjaśnia Plag.

Eksperci z laboratorium kolorystycznego w Wuppertalu jak zawsze stanęli na wysokości zadania. Opracowali kolor na podstawie archiwalnych próbek z warsztatu w Fellbach oraz stworzyli nową hybrydową recepturę, wykorzystującą współczesne produkty. Powłokę lakierniczą tego unikatu odtworzono wyłącznie z użyciem produktów marki Standox. Lakiernicy wykorzystali między innymi grunt reaktywny Etching Adhesive Primer U3100, podkład gruntujący Nonstop Primer Surfacer U7580, lakier nawierzchniowy Standocryl VOC 2K, lakier bazowy Standoblue i lakier bezbarwny Standocryl VOC Xtra Clear K9560.

Mercedes-Benz Classic Center i Standox współpracują już od wielu lat. Efektem tych bliskich relacji jest specjalistyczny poradnik dotyczący lakierowania klasycznych samochodów Mercedes-Benz opracowany z pomocą ekspertów marki Standox. „Te lakiery to naprawdę najlepsze rozwiązanie do renowacji zabytkowych Mercedesów” – stwierdza Plag.

sx-mercedes-benz-classic-center-fellbach-2a

Historię współpracy warsztatu Mercedes-Benz Classic Center i marki Standox, a także informacje na temat restauracji modelu 300 SL, można znaleźć na stronie www.standox.pl/Fellbach.

O marce Standox

Standox, jedna z globalnych marek renowacyjnych systemów lakierniczych Axalta pomaga swoim klientom uzyskiwać najlepsze wyniki dzięki najwyższej jakości produktom i kompleksowemu doradztwu. Jako wiodąca europejska marka lakierów renowacyjnych z Wuppertalu, Niemcy, Standox oferuje innowacyjne systemy lakiernicze oraz doskonałe technologie doboru koloru. Aprobaty wszystkich głównych producentów pojazdów samochodowych odzwierciedlają pozycję marki jako wiodącego partnera na rynku motoryzacyjnym. Standox pomaga profesjonalnym warsztatom lakierniczym osiągać doskonałe wyniki za każdym razem.

sx-mercedes-benz-classic-center-fellbach-4

Zobacz również
  • Sposób na blaszaną wyrwę – technika airbrush

    fot. 01 Witam w kolejnym odcinku o technice airbrush. Dzisiaj przedstawię sposób na namalowanie wyrwy w kawałku blachy. Ten dość popularny motyw jest stosowany także do pokazania dziury po kuli z pistoletu. Całość pracy powinna …

    Sposób na blaszaną wyrwę – technika airbrush
  • Kolejne badania poliuretanowych powłok ochronnych RANGERS

    Poliuretanowa powłoka ochronna RANGERS została poddana kolejnym badaniom. Firma Troton Sp. z o.o. zdecydowała się na przeprowadzenie testów, by móc uzyskać informację jak ich produkt będzie wyglądał po 3 letnim okresie starzenia. Opierano się na …

    Kolejne badania poliuretanowych powłok ochronnych RANGERS
  • Techniki airbrush: Sposób na bańki mydlane

    Dzisiaj chciałbym zaprezentować pozornie proste ćwiczenie – popularne bańki mydlane. To jednak trudny temat i bardzo abstrakcyjny. Ponieważ bańki mydlane są w rzeczywistości przeźroczyste, malujemy to co się w nich odbija. Podobnie jak nie malujemy …

    Techniki airbrush: Sposób na bańki mydlane
  • Gitara Ibanez – lizak

    Otrzymałem bardzo ciekawe zlecenie. Właściciel modyfikowanej na zamówienie gitary elektrycznej Ibanez, zwrócił się o nadanie jej oryginalnego wyglądu. Zasugerował, że tematem może być coś spożywczego i słodkiego. Wspólnie z klientem doszliśmy do wniosku, że najlepszy …

    Gitara Ibanez – lizak
  • Żak po profesorsku

    Zloty pojazdów zabytkowych, spotkania miłośników oldtimerów, imprezy i prezentacje organizowane są w całym kraju, powstają – również prywatne – muzea, coraz ciekawsze zbiory gromadzą kolekcjonerzy. Klasyczna motoryzacja fascynuje i przyciąga, rośnie więc zapotrzebowanie na usługi …

    Żak po profesorsku

Dodaj ogłoszenie

Dodaj ogłoszenie