• Facebook
  • Twitter
  • Google Plus
  • RSS
  • Mapa strony
Lakiernik

O czym warto pamiętać przed otwarciem własnego serwisu usług napraw pojazdów?

O czym warto pamiętać przed otwarciem własnego serwisu usług napraw pojazdów?

Decyzja o rozpoczęciu działalności w sferze świadczenia usług napraw pojazdów to nie tylko budowa obiektu. Zanim serwis zacznie zarabiać na usługach w nim świadczonych musi być przeprowadzony wieloetapowy proces wymagający ogromnego nakładu pracy doświadczonych ekip projektantów, dostawców technologii i wykonawców.

 

Pomysł stworzenia serwisu samochodowego to początek długiej drogi do realizacji marzeń. Przygotowanie koncepcji oraz odpowiednio dopasowanych rozwiązań techniczno-technologicznych powinna być oparta o analizę rynkową dotyczącą zakresu usług jakie będą świadczone w serwisie. Kluczowe jest ustalenie przewidywanej ilości naprawianych pojazdów. Z tego będzie wynikać ilość stanowisk naprawczych i diagnostycznych oraz ilość niezbędnego personelu. Warto uwzględnić tolerancje umożliwiającą elastyczne podejście do tzw. przerobu. Tak na prawdę wiedza ta jest czysto hipotetyczna i zostanie zweryfikowana po uruchomieniu warsztatu. Przeinwestowanie jak i niedoinwestowanie to dwa bardzo niekorzystne zjawiska w każdym przedsięwzięciu gospodarczym . Warto posłuchać doświadczonych fachowców, którzy byli współtwórcami podobnych przedsięwzięć, a nie opierać się na swoich, często nieuzasadnionych niczym wyobrażeniach. Częstym błędem jest niestety pomijanie procesu profesjonalnego planowania i projektowania serwisów samochodowych. Inwestorzy zwykle nie zdają sobie sprawy z ogromu detali jakie trzeba uwzględnić już na wczesnym etapie projektowania. Dochodzą do tego technologie oraz urządzenia, które wymagają wcześniejszych decyzji dotyczących ich zastosowania oraz lokalizacji. Przykładem mogą być urządzenia stacji kontroli pojazdów czy też instalacje lakierni i blacharni.

Producenci urządzeń dostarczają na wstępnym etapie projektowania niezbędne materiały techniczne. Bywa że trzeba zamontować w posadzce elementy fundamentowe wykonane pod konkretne urządzenia. Do tego dochodzą instalacje wentylacyjne, elektryczne, sprężonego powietrza czy też kompletna technologia myjni. Planowanie serwisu samochodowego to nie tylko budynki i technologie. Odpowiednie zaplecze techniczne, magazynowe oraz socjalne to integralne elementy całego przedsięwzięcia o nazwie warsztat samochodowy. Konieczne jest uwzględnienie warunków środowiskowych.

Uzyskanie stosownych zezwoleń może się wiązać, w zależności od lokalizacji i planowanego zakresu prowadzonych napraw, z nie lada kłopotami. Prace planowania i projektowania muszą również uwzględnić zagospodarowanie terenu, na którym staną budynki warsztatowe. Potrzebne będą parkingi dla klientów, pracowników oraz pojazdów przed i po naprawie

 

Artykuł nie wyczerpuje pełnego zakresu problematyki planowania oraz organizacji serwisów pojazdów użytkowych. Publikacja ma na celu głównie zwrócenie uwagi na właściwe podejście do planowania i prowadzenia podobnych inwestycji.

Bogusław Raatz

plansza-2

Zobacz również
  • Komputer i oprogramowanie w lakiernictwie

    Czy jest niezbędne posiadanie systemu komputerowego wspierającego działania lakiernicze w małym warsztacie? Digitalizacja czyli wykorzystanie wszystkich możliwości systemów komputerowych ma sens w firmach o dużej liczbie napraw, w której decyduje minimalizacja czasu pobytu w warsztacie …

    Komputer i oprogramowanie w lakiernictwie
  • Komu na tym zależy…

    Panie… komu na tym zależy? Taka odpowiedź usłyszałem kiedy zaproponowałem wydawałoby się racjonalne zmiany technologiczne i organizacyjne w serwisie blacharsko-lakierniczym. Pytanie retoryczne, które nie było niestety dla mnie zaskoczeniem, to przejaw braku chęci rozwoju, poszukiwania …

    Komu na tym zależy…
  • Marketing w firmie: dobre narzędzie do Google dla firm działających lokalnie

    Dzięki nowym możliwościom jakie udostępnia Google da firm działających lokalnie firmy te poprzez wpisy i publikacje informacji w profilu firmy mogą teraz nawiązywać kontakt z potencjalnymi i dotychczasowymi klientami. Wszystkie te publikacje widoczne są nie …

    Marketing w firmie: dobre narzędzie do Google dla firm działających lokalnie
  • Znajomość klienta pomaga warsztatom przygotować się na przyszłość

    Branża napraw powypadkowych przechodzi konsolidację. Mniej graczy sprawuje kontrolę nad tym, dokąd trafiają uszkodzone pojazdy. Dlatego też warsztaty powinny lepiej przygotować się na przyszłość. Jednym ze sposobów na to, jest uważne słuchanie klientów – tłumaczy …

    Znajomość klienta pomaga warsztatom przygotować się na przyszłość
  • Cromax pomaga warsztatom stanąć na nogi

    Stopniowe znoszenie restrykcji związanych z epidemią koronawirusa w Polsce oznacza, że warsztaty lakiernicze powoli wracają do pracy. W wielu krajach zaleca się unikać transportu publicznego, co sugeruje, że w najbliższym czasie będziemy częściej wybierać samochód. To z kolei …

    Cromax pomaga warsztatom stanąć na nogi

Dodaj ogłoszenie

Dodaj ogłoszenie

Newsletter
Bądźmy w kontakcie
Zapisz się do naszego Newslettera
Zapisz się