• Facebook
  • Twitter
  • Google Plus
  • RSS
  • Mapa strony
Lakiernik

O czym warto pamiętać przed otwarciem własnego serwisu usług napraw pojazdów?

O czym warto pamiętać przed otwarciem własnego serwisu usług napraw pojazdów?

Decyzja o rozpoczęciu działalności w sferze świadczenia usług napraw pojazdów to nie tylko budowa obiektu. Zanim serwis zacznie zarabiać na usługach w nim świadczonych musi być przeprowadzony wieloetapowy proces wymagający ogromnego nakładu pracy doświadczonych ekip projektantów, dostawców technologii i wykonawców.

 

Pomysł stworzenia serwisu samochodowego to początek długiej drogi do realizacji marzeń. Przygotowanie koncepcji oraz odpowiednio dopasowanych rozwiązań techniczno-technologicznych powinna być oparta o analizę rynkową dotyczącą zakresu usług jakie będą świadczone w serwisie. Kluczowe jest ustalenie przewidywanej ilości naprawianych pojazdów. Z tego będzie wynikać ilość stanowisk naprawczych i diagnostycznych oraz ilość niezbędnego personelu. Warto uwzględnić tolerancje umożliwiającą elastyczne podejście do tzw. przerobu. Tak na prawdę wiedza ta jest czysto hipotetyczna i zostanie zweryfikowana po uruchomieniu warsztatu. Przeinwestowanie jak i niedoinwestowanie to dwa bardzo niekorzystne zjawiska w każdym przedsięwzięciu gospodarczym . Warto posłuchać doświadczonych fachowców, którzy byli współtwórcami podobnych przedsięwzięć, a nie opierać się na swoich, często nieuzasadnionych niczym wyobrażeniach. Częstym błędem jest niestety pomijanie procesu profesjonalnego planowania i projektowania serwisów samochodowych. Inwestorzy zwykle nie zdają sobie sprawy z ogromu detali jakie trzeba uwzględnić już na wczesnym etapie projektowania. Dochodzą do tego technologie oraz urządzenia, które wymagają wcześniejszych decyzji dotyczących ich zastosowania oraz lokalizacji. Przykładem mogą być urządzenia stacji kontroli pojazdów czy też instalacje lakierni i blacharni.

Producenci urządzeń dostarczają na wstępnym etapie projektowania niezbędne materiały techniczne. Bywa że trzeba zamontować w posadzce elementy fundamentowe wykonane pod konkretne urządzenia. Do tego dochodzą instalacje wentylacyjne, elektryczne, sprężonego powietrza czy też kompletna technologia myjni. Planowanie serwisu samochodowego to nie tylko budynki i technologie. Odpowiednie zaplecze techniczne, magazynowe oraz socjalne to integralne elementy całego przedsięwzięcia o nazwie warsztat samochodowy. Konieczne jest uwzględnienie warunków środowiskowych.

Uzyskanie stosownych zezwoleń może się wiązać, w zależności od lokalizacji i planowanego zakresu prowadzonych napraw, z nie lada kłopotami. Prace planowania i projektowania muszą również uwzględnić zagospodarowanie terenu, na którym staną budynki warsztatowe. Potrzebne będą parkingi dla klientów, pracowników oraz pojazdów przed i po naprawie

 

Artykuł nie wyczerpuje pełnego zakresu problematyki planowania oraz organizacji serwisów pojazdów użytkowych. Publikacja ma na celu głównie zwrócenie uwagi na właściwe podejście do planowania i prowadzenia podobnych inwestycji.

Bogusław Raatz

plansza-2

Zobacz również
  • Obniżenie wynagrodzenia serwisu poprzez korektę odszkodowania o wartość zdemontowanych części czyli ile „ekologii” jest w Green Partsach

    Z uwagi na obchodzony w  dniu 22 kwietnia 2024 r. Dzień Ziemi pozwoliłam sobie na prawną analizę tematu, który choć z nazwy sugeruje inicjatywę proekologiczną, to w rzeczywistości stał się kolejnym argumentem ubezpieczycieli do pomniejszania …

    Obniżenie wynagrodzenia serwisu poprzez korektę odszkodowania o wartość zdemontowanych części czyli ile „ekologii” jest w Green Partsach
  • Czy szkolenia są potrzebne?

    Sporadycznie co prawda, ale spotyka się opinie , że szkolenie to niepotrzebne zawracanie głowy, a w książkach o blacharstwie i lakiernictwie to ” nic nie ma”. Wystarczy jednak poczytać na forach internetowych, o co pytają …

    Czy szkolenia są potrzebne?
  • Czy zaniżanie kosztów roboczogodziny i korekty kosztorysów naprawy to jedyne problemy warsztatów w kontaktach z Ubezpieczycielami?

    Serwisy blacharsko – lakiernicze, choć z zasady powołane do wykonywania napraw, coraz większą część swojej działalności poświęcają windykacji należnych im środków z tytułu napraw powypadkowych od towarzystw ubezpieczeń. Rosnący poziom kosztów działalności niejako zmusza je …

    Czy zaniżanie kosztów roboczogodziny i korekty kosztorysów naprawy to jedyne problemy warsztatów w kontaktach z Ubezpieczycielami?
  • Warto wiedzieć…..

    8 grudnia 2023 roku Sąd Najwyższy w sprawie II CSKP 726/22 na posiedzeniu niejawnym w Izbie Cywilnej oddalił skargę kasacyjną powoda od wyroku Sądu Okręgowego w Gdańsku, z dnia 13 maja 2020 roku w sprawie …

    Warto wiedzieć…..
  • Raport ze szkoleń

      Wiadomo: szkolenia, to ważna część branży motoryzacyjnej. Zarówno dla pracodawców, kierowników, jak i bezpośrednich wykonawców napraw oraz diagnostów. Jeżeli spojrzeć na ofertę szkoleniową w Polsce to wygląda ona nawet nieźle. Gorzej jednak kiedy przeanalizuje …

    Raport ze szkoleń

Dodaj ogłoszenie

Dodaj ogłoszenie

Newsletter
Bądźmy w kontakcie
Zapisz się do naszego Newslettera
Zapisz się
x