• Facebook
  • Twitter
  • Google Plus
  • RSS
  • Mapa strony
Lakiernik

NOVOL otwiera N-Box!

NOVOL otwiera N-Box!

Kolejny etap w historii firmy NOVOL został rozpoczęty! 12.06.2019 otworzył się N-Box i na półki sieci sklepów patronackich trafiła nowa linia – NOVOL. Dlaczego powstała nowa linia, co się w niej znajduje, dla kogo jest przeznaczona? Oto zapytaliśmy Marcina Obarę – Brand Managera NOVOL & NfCC.

 

P: 12.06.2019 to dla NOVOL wyjątkowa data, otworzył się tajemniczy N-Box i światło dzienne ujrzała nowa linia produktów dla lakiernictwa. Proszę powiedzieć coś więcej o N-Box i o tym co NOVOL zaproponował lakiernikom.

O: Cała historia N-Box’a rozpoczęła się w NOVOL kilkanaście miesięcy temu, gdy po szerokiej analizie rynku lakierniczego w Polsce postanowiliśmy realizować kilka projektów rozwojowych. Jednym z kluczowych była zmiana asortymentowa w kanale sklepowym. NOVOL jest jednym z najważniejszych graczy na Polskim rynku, jeżeli chodzi o sprzedaż przez sklepy lakiernicze. Nasze produkty można znaleźć w setkach sklepów w całej Polsce. Zdecydowaliśmy się dać klientom – lakiernikom coś nowego, a przy okazji zrobić to w inny sposób. Tak powstał N-Box.

P: Wiemy już, że z N-Box wyskoczyła nowa linia, która już w dniu premiery była dostępna w blisko 70 sklepach w Polsce. Co to za produkty? Dla jakiego klienta?

O: Linia NOVOL, nazywana N-ką to seria produktów zaprojektowana i stworzona dla kanału sklepowego. Od lat staramy się wsłuchiwać w potrzeby naszych klientów i tworzyć produkty dla nich, a nie dla siebie. N to seria produktów opartych o nowe, nigdy wcześniej nie stosowane przez nas receptury i nowoczesne rozwiązania technologiczne. Optymalnie szerokie portfolio ułatwia lakiernikowi wybór produktów, którymi wykona codzienne naprawy lakiernicze.

P: Mówi Pan, że to propozycja dla sklepów. Co charakteryzuje taką linie?

O: Podstawowym celem jaki sobie postawiliśmy było stworzenie rozwiązania technologicznego dla typowego klienta sklepu lakierniczego. Wzięliśmy pod uwagę jego możliwości sprzętowe, warunki w jakich pracuje i sposób pracy. Nie proponujemy rozwiązań, które wymuszały by inwestycje w drogi sprzęt czy dodatkowy wysiłek ludzki. Drugi aspekt to sposób przekazywania informacji technicznych o produktach. Tutaj staramy się pomóc nie tylko lakiernikom, ale i sprzedawcom w sklepach. Postawiliśmy na rozbudowaną komunikację opakowaniem – etykietą. Znajdziemy na niej elementy takie jak proste ikony określające właściwości produktu, np. wielkość naprawy do jakiej jest rekomendowany. Jeszcze większą nowinką jest umieszczenie na etykiecie skróconej karty technicznej zamiast typowych dla tej branży piktogramów. Dzięki temu sprzedawca i lakiernik mają czytelny i kompletny obraz najważniejszych parametrów technicznych jak proporcje mieszania, czasy schnięcia itp.

screen-z-animacji

P: Co wchodzi w skład N i co Waszym zdaniem najbardziej spodoba się lakiernikom?

O: Liczymy na to, że wszystko! Przechodząc jednak do konkretów to linia składa się z 3 lakierów, 4 podkładów i 3 szpachlówek. W każdej kategorii mamy ciekawe produkty, które powinny zainteresować lakierników. Jeżeli chodzi o lakiery to stworzyliśmy kolejne unowocześnienia w klasach HS i VHS tworząc receptury w oparciu o najnowsze dostępne żywice. Z tej grupy najbardziej wybija się DART CLEAR 8500, który jest naszą odpowiedzią na potrzebę szybkiej pracy i utwardzania bez wygrzewania w kabinie lakierniczej. To lakier bezbarwny wykorzystujący technologię Air-Drying, czyli schnięcia „na powietrzu”. Dzięki takiemu rozwiązaniu lakier uzyskuje twardość użytkową po 1 godzinie w 20°C. Dodatkowo przyspieszamy pracę dając możliwość aplikacji dwóch warstw lakieru bez konieczności odparowania między warstwami. Połączenie tych dwóch cech powoduje, że szybkie naprawy będą superszybkie.

P: Co ciekawego w pozostałych dwóch grupach?

O: W podkładach także postawiliśmy na szybkości aplikacji dając możliwość pomijania odparowania między warstwami, ale i szybkości utwardzania. W przypadku DART FILLER 2000 proponujemy multifunkcjonalność – szybkoschnący grunt i podkład mokro w mokro w jednym. Do tego bardzo szybkie utwardzanie, bo obniżone do 2 godzin w 20°C. SOLID FILLER 2200 to propozycja bardzo mocno wypełniającego podkładu z szybkim, bo nawet 2 godzinnym utwardzaniem przy grubych warstwach. Nigdy nie zapominamy o antykorozji, przygotowaliśmy więc także nową wersję podkładu epoksydowego – EPO PRIMER 3000. W tym przypadku także mówimy o multifunkcjach. Podkład można aplikować jako izolator/mokro w mokro lub jako solidny grunt antykorozyjny. Co istotne wszystkie podkłady możemy aplikować na kataforezę bez konieczności szlifowania. Ciekawostką w grupie podkładów jest MICRO FILLER P10. Ten jednokomponentowy produkt ma pomagać przy eliminacji drobnych wad po szlifowaniu szpachlówek lub podkładów. Bardzo prosta technika aplikacji i znakomite efekty wizualne powinny przypaść do gustu lakiernikom.

n-grupa-1

 

Jeżeli chodzi o szpachlówki to postawiliśmy na maksymalną eliminację wypełniaczy mineralnych na rzecz syntetycznych. Ma to na celu jeszcze większe obniżenie skurczu objętościowego potocznie nazywanego „siadaniem”. Trzy propozycje szpachlówek zabezpieczają potrzeby naprawy większości ubytków. SLEEK 100, to nowoczesna kompilacja wypełniaczy i żywic tworząca nowe odczucia przy pracy ze szpachlówką multifunkcyjną. HYBRYD 200, to kompilacja szpachlówki wykańczającej ze szpachlówką z mikrowłóknami. Takie połączenie pozwala użyć jednej szpachlówki w całym procesie uzupełniania ubytków i przy większych naprawach. CARBON 300, to szpachlówka konstrukcyjna stworzona w oparciu o włókno węglowe i mikrosfery szklane i polimerowe. Wypełniacz węglowy jest na początku swojej kariery w lakiernictwie, ale widzimy w nim przyszłość.

P: Czy planowane jest poszerzanie linii o kolejne produkty?

O: Na chwilę obecną portfolio jest zamknięte. Dla sprawniejszego działania pozostawiliśmy pozycje linii Professional kompatybilne z produktami linii N. Rozcieńczalniki, zmywacze czy specjalistyczne dodatki są rekomendowane właśnie Professional’a.

P: Czy to koniec niespodzianek ze strony NOVOL dla rynku lakierniczego?

O: Wręcz przeciwnie! N-Box, linia N to dopiero pierwszy etap tego co przygotowaliśmy dla naszych klientów, lakierników. Kolejne projekty są finalizowane i jeszcze w tym roku zaskoczymy ciekawymi rozwiązaniami, niekoniecznie produktowymi. Rozpoczynamy nowy rozdział w NOVOL, nowy rozdział w sklepach, nowy rozdział w polskim lakiernictwie!

1k7a4263-fotomontaz

 

 

Zobacz również
  • Karta ratująca życie. Kluczowe narzędzie dla ratowników na polskich drogach

    Wypadki samochodowe to nagła tragedia, która może skończyć się śmiercią lub poważnymi obrażeniami dla uczestników. Gdy pojazd zostaje zmiażdżony, staje się pułapką dla osób zakleszczonych w nim, a każda minuta od momentu zdarzenia może być …

    Karta ratująca życie. Kluczowe narzędzie dla ratowników na polskich drogach
  • Nowa polerka do zadań specjalnych

    Włoska firma Rupes, to znany producent narzędzi elektrycznych i akcesoriów, między innymi do auto detailingu. Szczególne miejsce wśród produktów tej marki zajmują polerki. Model iBrid Rupes BigFoot, przedstawiany jest jako prawdziwa rewolucja w świecie zastosowań …

    Nowa polerka do zadań specjalnych
  • Brytyjski klasyk, polska robota czyli historia renowacji pewnego Mini

    Wśród samochodów zasługujących na miano kultowych jedno z ważniejszych miejsc zajmuje brytyjski Mini. Zaprojektowany w drugiej połowie lat 50. ubiegłego wieku produkowany był do końca stulecia. Dziś ten ceniony przez kolekcjonerów klasyk w Wielkiej Brytanii …

    Brytyjski klasyk, polska robota czyli historia renowacji pewnego Mini
  • Axalta ogłasza Samochodowy Kolor Roku 2024 – Starry Night

    Dynamiczny odcień przywołuje na myśl głębię wszechświata i iluminacje kosmosu.Tegoroczna odsłona zaznacza dekadę od wprowadzenia przez firmę Axalta pierwszego Samochodowego Koloru Roku.  Axalta Coating Systems (NYSE: AXTA), wiodący globalny dostawca lakierów ciekłych i proszkowych, ogłosiła …

    Axalta ogłasza Samochodowy Kolor Roku 2024 – Starry Night
  • Sądy coraz częściej w sporach o odszkodowania z AC stają po stronie serwisów naprawczych

    W wyrokach sądowych dotyczących szkód komunikacyjnych likwidowanych z polis Autocasco zauważa się zmianę tendencji orzeczniczych. Sędziowie orzekający w tych sprawach zdają się wreszcie dostrzegać, że niezależnie od rodzaju polisy (OC/AC wariant serwisowy) naprawa pojazdu przez …

    Sądy coraz częściej w sporach o odszkodowania z AC stają  po stronie serwisów naprawczych

Dodaj ogłoszenie

Dodaj ogłoszenie

Newsletter
Bądźmy w kontakcie
Zapisz się do naszego Newslettera
Zapisz się
x