Mimo, że nadal występują różnice regionalne, dane przedstawione w sprawozdaniu sugerują, że jeśli chodzi o wybór kolorów, mamy do czynienia z podobieństwami w skali globalnej, przy czym preferencje kolorystyczne upodabniają się jeszcze bardziej w poszczególnych regionach. Podczas gdy trzy najpopularniejsze kolory – czarny, biały i srebrny – nadal dominują na całym świecie, w Europie kolor czarny stanowi 27 procent rynku i zdobywa przewagę nad srebrnym, który stanowi 19,9 procenta. Popularność bieli także wzrasta – kolor ten staje się trzecim najczęściej wybieranym kolorem, stanowiąc 10,2 procenta rynku.
Linda Van Calster, menadżer ds. marketingu i komunikacji DuPont Refinish na obszar EMEA, powiedziała: „Jednym z powodów, dla których DuPont przygotowuje to sprawozdanie, jest baczne śledzenie nowych trendów kolorystycznych i postępów technologii w całej branży oraz pomoc przy opracowywaniu przyszłych palet kolorów. Dzięki swoim ścisłym kontaktom z producentami samochodów i działem OEM DuPont, DuPont Refinish jest w stanie szybko opracowywać nowe wersje kolorystyczne farb renowacyjnych, by nadążyć za najnowszymi trendami kolorystycznymi w branży motoryzacyjnej.”
Tegoroczny raport podkreśla fakt, że czynniki kulturowe, społeczne i demograficzne mogą z czasem doprowadzić do zmiany regionalnych trendów. Ppreferencje kolorystyczne zmieniają się z roku na rok z powodu różnorodnych czynników, m.in. w zależności od typów i rozmiarów wprowadzonych na rynek pojazdów, gustów klientów, a nawet stanu gospodarki.
Globalny raport na temat popularności kolorów DuPont Automotive jest jedynym w branży opracowaniem, które zawiera szczegółowe informacje na temat rynku motoryzacyjnego w różnych krajach i regionach na całym świecie. Całość sprawozdania dostępna jest w Internecie, pod adresem: http://www2.dupont.com/Automotive/en_US/news_events/article20091201.html.
Akzo Nobel N.V. (AKZA; AKZOY) publikuje wyniki za Q1 2024 Najważniejsze informacje Q1 2024 (w porównaniu z Q1 2023) Wzrost sprzedaży w ujęciu organicznym o 2%, dzięki wzrostowi wolumenu sprzedaży zarówno w segmencie farb, …
AkzoNobel buduje dwa nowe laboratoria badawcze w swoim zakładzie w Sassenheim w Holandii, aby dalej wspierać pionierski rozwój produktów firmy. Wkrótce rozpoczną się prace nad budową centrum technologicznego dla farb proszkowych, a właśnie otwarto nowe …
Zrównoważony rozwój był kiedyś modnym hasłem, które pojawiało się w raportach rocznych i dawało akcjonariuszom poczucie, że firma, w której mają udziały, robi coś pozytywnego. Zrównoważony rozwój nie zawsze był zgodny ze strategią firmy; raczej …
– Wolę mieć cel i go realizować niż marzyć – mówi Sławomir Gołąb, właściciel Serwisu Blacharsko – Lakierniczego AACOLOR w Myślenicach. Firma powstała w 2020 roku. Widok Astona Martina, Maserati, Maclarena czy Porsche czekających tu …
Szymon Orzeszko, który od dwudziestu lat maluje aerografem po raz kolejny dzieli się z nami swoją wiedzą, tym razem opowiada jak malował motocykl, którego głównym tematem przewodnim była osoba generała Witolda Urbanowicza dowódcy dywizjonu 303 …
Wśród samochodów zasługujących na miano kultowych jedno z ważniejszych miejsc zajmuje brytyjski Mini. Zaprojektowany w drugiej połowie lat 50. ubiegłego wieku produkowany był do końca stulecia. Dziś ten ceniony przez kolekcjonerów klasyk w Wielkiej Brytanii …
Patrycjusz Gaj, jeden z liderów lakiernictwa customowego w Polsce, podzielił się z Czytelnikami Lakiernika swoimi wrażeniami z Japonii, gdzie odbywa się Yokohama Hot Rod Custom Show. Japonia i jej motoryzacja, to bardzo ciekawy temat, nie …