• Facebook
  • Twitter
  • Google Plus
  • RSS
  • Mapa strony
Lakiernik

Marketing w firmie: dobre narzędzie do Google dla firm działających lokalnie

Marketing w firmie: dobre narzędzie do Google dla firm działających lokalnie

Dzięki nowym możliwościom jakie udostępnia Google da firm działających lokalnie firmy te poprzez wpisy i publikacje informacji w profilu firmy mogą teraz nawiązywać kontakt z potencjalnymi i dotychczasowymi klientami.

Wszystkie te publikacje widoczne są nie tylko w profilu firmy ale co bardzo istotne w wyszukiwarce i mapach Google. Dzięki nowym opcjom można tworzyć i udostępniać klientom ogłoszenia i oferty, informować ich o nowych lub popularnych produktach i usługach oraz o wydarzeniach lub promocjach organizowanych przez daną firmę.

Dostęp do aktualnych informacji o ofercie firmy pozwala klientom podejmować lepsze decyzje podczas przeglądania internetu. Dzięki dostępnym narzędziom firmy mogą bezpośrednio komunikować się z lokalnymi klientami, zwiększać wygodę klientów dzięki publikowaniu aktualnych informacji, promować wyprzedaże, oferty specjalne, wydarzenia, aktualności i promocje a nawet zwiększać zainteresowanie klientów za pomocą filmów i zdjęć. Aby korzystać z tych możliwości należy przede wszystkim stworzyć wizytówkę firmy w Google i dodać firmę do Google Maps. Jak to zrobić?

Proces tworzenia wizytówki Google jest stosunkowo prosty. Aby jednak wizytówka ta wyświetlała się w wynikach wyszukiwania musi zostać zweryfikowana. W celu dodania profilu swojej firmy należy wejść na stronę Google Moja Firma oraz kliknąć w prawym górnym rogu sekcję „Zarządzaj teraz”. Oczywiście konieczne jest posiadanie konta Google. Dodając firmę, należy wpisać nazwę, pod którą będzie się wyświetlała wizytówka Google w lokalnym panelu w wynikach wyszukiwania oraz w Google Maps. Warto wiedzieć, że nazwa nie powinna zawierać tzw. słów kluczowych, ponieważ jest to niezgodne z wytycznymi od Google. Jak powinny wyglądać informacje dotyczące firmy aby przeszły pozytywnie weryfikację Google? Oto kilka wskazówek bezpośrednio od Google:

  • prezentuj firmę tak, jak zwykle robisz to na szyldach i znakach, artykułach firmowych oraz innych produktach zawierających dane firmowe;
  • zadbaj o to, by podać dokładny i poprawny adres lub obszar działalności;
  • wybierz jak najmniejszą liczbę kategorii potrzebną do opisania podstawowej działalności firmy.

Warto podkreślić, że firma powinna mieć tylko jeden profil, ponieważ większa liczba profili może powodować problemy z wyświetlaniem informacji w wyszukiwarce i Mapach Google.

Automotive  Auto Pixel Car

Publikowane treści dotyczące opisu firmy powinny podkreślać to, co sprawia, że dana firma jest wyjątkowa. Można w tym miejscu zamieścić przydatne informacje o produktach i usługach oferowanych przez firmę oraz o jej misji i historii. Bardzo istotne jest aby publikować tylko prawdziwe i rzetelne informacje, koncentrując się na kwestiach, które jasno przedstawią klientom charakter firmy. Google bardzo jasno precyzuje, iż publikowane w opisie firmy informacje nie powinny m.in.:

  • wprowadzać użytkowników w błąd;zawierać materiałów o niskiej jakości, niezwiązanych z tematem ani wywołujących konsternację (nie powinny zawierać na przykład błędów ortograficznych, niezrozumiałych fragmentów ani słów zapisanych z chaotycznie rozmieszczonymi dużymi literami);
    • koncentrować się na specjalnych promocjach, cenach i ofertach sprzedaży (przykłady niedozwolonych treści: „Totalna wyprzedaż: -50%” i „Najlepsze rogale w mieście za 1 zł!”.) Informacje o promocjach i ofertach można umieszczać we wpisach a nie w samej wizytówce firmy i w opisie firmy.
    • zawierać linków
    • zawierać obraźliwych lub nieodpowiednich stwierdzeń szerzących nienawiść czy też treści wulgarnych, obscenicznych lub obraźliwych.

    Po utworzeniu wizytówki należy dodać firmę do Google Maps.

     

    Jak działają wpisy?

    Wpisy o których mowa powyżej mogą zawierać tekst, zdjęcia oraz filmy promujące daną firmę. Użytkownicy internetu –potencjalni klienci zobaczą te informacje między innymi na karcie „Aktualizacje” lub „Przegląd” w profilu firmy na urządzeniach mobilnych w wyszukiwarce i Mapach Google. Wspomniane informacje widoczne będą też w sekcji „Od właściciela” w profilu firmy na komputerach w wyszukiwarce i Mapach Google

    Warto zauważyć, że po dodaniu zdjęć do profilu firmy będą one automatycznie wyświetlane w profilu firmy jako wpisy. Tych wpisów nie można edytować. Będą one wyświetlać się tylko klientom. Jeśli zdjęcie zostanie usunięte, nie będzie ono już oczywiście wyświetlane jako wpis.

     

    Rodzaje wpisów firm w profilu firmy w Google .

    Google umożliwia firmom działającym lokalnie publikowanie różnego rodzaju wpisów – zostały one podzielone na następujące kategorie:

    • Nowości – to miejsce do przedstawienia ogólnych informacji o firmie. Można do nich dołączyć zdjęcie lub film, opis i przycisk polecenia. Można na przykład utworzyć wpis promujący nowość w ofercie danej firmy.
    • Wydarzenia – to oczywiście kategoria wpisów promujących wydarzenie w danej firmie. Wystarczy nadać mu tytuł, wybierać datę rozpoczęcia i zakończenia oraz godzinę. Jeśli nie ma godziny rozpoczęcia lub zakończenia, system ustawi czas domyślny – 24 godziny od opublikowania wpisu. Do takiego wpisu można dołączyć zdjęcie lub film, opis i działanie. Na przykład warsztat samochodowy specjalizujący się w naprawach aut określonej marki może w ten sposób promować spotkanie fanów danej marki przez siebie organizowane. Wydarzenia, które spełniają określone kryteria, mogą się również wyświetlać w profilu firmy na karcie „Przegląd”, dzięki czemu będą lepiej widoczne dla klientów.

    Oferty – to sekcja w której przedstawiane mogą być informacje o wyprzedażach lub ofertach promocyjnych w firmie. Takie oferty wymagają podania tytułu, daty rozpoczęcia i zakończenia oraz godziny. Do wpisu automatycznie dodawany jest przycisk polecenia „Wyświetl ofertę”. Można dołączyć także zdjęcie lub film, opis,

  • kod kuponu, link oraz warunki korzystania z usługi. Na przykład serwis lakierniczy może reklamować ofertę obejmującą 10% zniżki na dany rodzaj prac lakierniczych w określonym terminie. Oferty wyświetlają się w górnej części profilu firmy w wyszukiwarce Google i Mapach, a także z innymi wpisami na karcie „Aktualności”.
  • Produkty – jak wskazuje nazwa, sekcja ta to miejsce, w którym możliwe jest dodawanie opisów produktów, które pojawią się na karcie „Produkty”.
  • Aktualizacja godzin – gdy zaktualizowane zostaną godziny pracy firmy klienci, którzy odwiedzą jej profil, zobaczą komunikat z potwierdzeniem ostatniej aktualizacji. Aktualizacja spowoduje też utworzenie wpisu potwierdzającego zmianę godzin pracy. Ten wpis pojawi się na karcie „Aktualizacje” w profilu firmy na urządzeniach mobilnych. Możliwa jest też edycja wpisu, dzięki której można podać więcej informacji o zaktualizowanych godzinach pracy.
  • Ważne zasady przy tworzeniu wpisów w gogle dla firm działających lokalnie.

    Aby wpis był dobrze pozycjonowany w Google warto zadbać o kilka istotnych kwestii. Po pierwsze jakość. Warto sprawdzić tekst pod kątem błędów ortograficznych. Im prościej tym lepiej – z punktu widzenia użyteczności nie warto we wpisach używać nadmiernej ilości efektowych znaków we wpisach ani słów z chaotycznie rozmieszczonymi dużymi literami. To samo dotyczy oczywiście treści wygenerowanych automatycznie oraz rozpraszających, ponieważ nie będą przydatne dla klientów. Jeśli coś jest oceniane jako nieprzydatne dla klientów to gogle nie będzie wspierać widoczności danych informacji. Kultura – warto zadbać o to aby używane we wpisach firmy zwroty, obrazy czy filmy nie były obsceniczne i nie zawierały treści wulgarnych lub obraźliwych. Tylko sprawdzone linki – przed publikacją jakichkolwiek linków należy sprawdzić strony do których prowadzą. Linki prowadzące do stron zawierających złośliwe oprogramowanie, wirusy lub materiały pornograficzne, a także do stron wyłudzających informacje, są oczywiście niedozwolone.

    Małgorzata Łukaszewicz

    Artykuł przygotowano na podstawie informacji dostępnych w Google Moja Firma

Zobacz również
  • Komu na tym zależy…

    Panie… komu na tym zależy? Taka odpowiedź usłyszałem kiedy zaproponowałem wydawałoby się racjonalne zmiany technologiczne i organizacyjne w serwisie blacharsko-lakierniczym. Pytanie retoryczne, które nie było niestety dla mnie zaskoczeniem, to przejaw braku chęci rozwoju, poszukiwania …

    Komu na tym zależy…
  • Znajomość klienta pomaga warsztatom przygotować się na przyszłość

    Branża napraw powypadkowych przechodzi konsolidację. Mniej graczy sprawuje kontrolę nad tym, dokąd trafiają uszkodzone pojazdy. Dlatego też warsztaty powinny lepiej przygotować się na przyszłość. Jednym ze sposobów na to, jest uważne słuchanie klientów – tłumaczy …

    Znajomość klienta pomaga warsztatom przygotować się na przyszłość
  • Cromax pomaga warsztatom stanąć na nogi

    Stopniowe znoszenie restrykcji związanych z epidemią koronawirusa w Polsce oznacza, że warsztaty lakiernicze powoli wracają do pracy. W wielu krajach zaleca się unikać transportu publicznego, co sugeruje, że w najbliższym czasie będziemy częściej wybierać samochód. To z kolei …

    Cromax pomaga warsztatom stanąć na nogi
  • 5 sposobów na zrównoważony rozwój warsztatu

    Spies Hecker pomaga warsztatom chronić środowisko i zmniejszać zużycie energii. Joachim Hinz, Spies Hecker Brand Manager na Europę, Bliski Wschód i Afrykę, omawia znaczenie zrównoważonego rozwoju.   Środowisko naturalne – klucz do zrównoważonego rozwoju – musi stawić …

    5 sposobów na zrównoważony rozwój warsztatu
  • Organizacja serwisu cz.2

    Warto zastanowić się na co należy zwrócić szczególną uwagę podczas procesu likwidacji szkody. Samochód, który uległ kolizji drogowej zostaje przeważnie przetransportowany do warsztatu blacharskiego, który ma się zająć jego naprawą. Kolizja zdarza się zawsze w …

    Organizacja serwisu cz.2

Dodaj ogłoszenie

Dodaj ogłoszenie

Newsletter
Bądźmy w kontakcie
Zapisz się do naszego Newslettera
Zapisz się