• Facebook
  • Twitter
  • Google Plus
  • RSS
  • Mapa strony
Lakiernik

Marka warsztatu

Marka warsztatu

Od dawna znane jest powiedzenie „czasami warto stracić aby potem zyskać”. Można to śmiało potraktować jako jeden z ważnych elementów podczas budowania marki punktu usługowego jakim jest warsztat samochodowy. Oczywiście ważnych czynników wpływających na poziom wypracowanej marki serwisu samochodowego jest znacznie więcej. Warto zatem zwrócić uwagę na kilka istotnych faktów.
Reklama

Zakład blacharsko-lakierniczy to firma usługowa. Bez odpowiedniej ilości usługodawców nie mogłaby normalnie funkcjonować. Należy zatem zabiegać o klientów. Powszechne jest przeświadczenie, że jeżeli wszystko dobrze się układa, jest odpowiednia ilość zleceń naprawczych to nie trzeba się reklamować, a klienci sami się zgłaszają i tak już będzie zawsze. Nic bardziej mylnego, a przekonało się już o tym wiele firm. O reklamę swojej firmy warto zadbać zawczasu, właśnie w tedy kiedy wszystko dobrze się układa i są na to odpowiednie środki finansowe. Jeżeli z jakiegoś powodu pogarsza się sytuacja na rynku usług, a co za tym idzie zyski z działalności się znacznie zmniejszyły to inwestowanie w reklamę jest trudne oraz spóźnione. Wiadomo przecież, że działanie reklamy jest zwykle długofalowe i największe efekty uzyskuje się z pewnym opóźnieniem.

Klient

Najważniejszy element w firmie usługowej. Należy dbać o przyjazną atmosferę w kontaktach z klientami. Warto pilnować aby oferowane były realne koszty oraz terminy wykonania usługi. Konieczne jest aby pamiętać, że zwykle klient jest laikiem w dziedzinie blacharstwa i lakiernictwa dlatego warto pomóc mu zrozumieć dlaczego naprawa musi „tyle” kosztować oraz terminu jej wykonania nie da się skrócić. Wywiązywanie z warunków umowy (cena, termin, jakość) to podstawy budowania dobrego wizerunku na rynku usług. Warto dotrzymywać danego słowa, nawet gdyby od czasu do czasu zlecenie miało się zakończyć niewielką stratą lub wykonaniem go po kosztach.
Technologie

Zadbanie o odpowiedzi standard techniczny oraz stosowane technologie to również budowa wizerunku warsztatu. Pozwoli podniesienie jakości i zakresu oferowanych usług oraz wzbudzi uznanie w oczach klientów, a zaowocuje zapewne zwiększeniem zysku. Bardzo istne są cykliczne szkolenia w zakresie nowoczesnych technologii co zwiększy wiedzę pracowników serwisu oraz uwiarygodni wobec klientów.
Warsztat
Warsztat świadczy o oferowanych w nim usługach. W myśl zasady ”jak cię widzą tak cię piszą” dbanie o porządek oraz atrakcyjny wygląd warsztatu oraz otoczenia to musi być element codziennej dbałości każdego właściciela lub kierownika. Klienci powierzają serwisowi swoje samochody, które to często są dla nich równie ważne jak członkowie rodzin… Na szczególną uwagę zasługuje właściwe przechowywanie elementów samochodu zdemontowanych na czas naprawy. Idealnym rozwiązaniem są specjalne wózki w formie koszy oraz regału na zderzaki. Konieczne jest pamiętanie o zakładaniu pokrowców na siedzenia oraz stosowaniu specjalnych koców spawalniczych (ochronnych), które mogą zabezpieczyć przed nieodwracalnym zniszczeniu tapicerki oraz elementów wyposażenia samochodu podczas prac spawalniczych, cięcia czy też szlifowania. Niezbędne jest stworzenie odpowiedniej ilości miejsc parkingowych dla klientów.
Kontakt z człowiekiem

Działalność usługowo-handlowa to przede wszystkim kontakt z drugim człowiekiem. Warto pamiętać, ze statystycznie Polak bierze udział w kolizji drogowej raz na siedem lat co oznacza, że dla niektórych wizyta w warsztacie blacharsko-lakiernicznym może być pierwszą i zarazem ostatnią. Klient do warsztatu trafia zwykle zestresowany i zagubiony. Warto zadbać aby poczuł, że trafił we właściwe miejsce, a jego problemy zostaną rozwiązane profesjonalnie. Właściwe zaopiekowanie się klientem i jego pojazdem nie tylko pozwoli na budowanie dobrej marki ale zapewne ułatwi kontakty międzyludzkie, rozliczenia i umożliwi rozwiązywanie pojawiających się podczas naprawy ewentualnych dodatkowych problemów.

Zobacz również
  • O czym warto pamiętać przed otwarciem własnego serwisu usług napraw pojazdów?

    Decyzja o rozpoczęciu działalności w sferze świadczenia usług napraw pojazdów to nie tylko budowa obiektu. Zanim serwis zacznie zarabiać na usługach w nim świadczonych musi być przeprowadzony wieloetapowy proces wymagający ogromnego nakładu pracy doświadczonych ekip …

    O czym warto pamiętać przed otwarciem własnego serwisu usług napraw pojazdów?
  • Sąd Najwyższy po stronie warsztatów przyjmujących cesje

    Sąd Najwyższy w uchwale z dnia 29 maja 2019 roku, sygn. akt III CZP 68/18 wydanej w składzie siedmiu sędziów uznał prawo podmiotów skupujących wierzytelności o odszkodowanie za szkodę komunikacyjną do żądania pokrywania z OC …

    Sąd Najwyższy po stronie warsztatów przyjmujących cesje
  • Kontrole w firmie

    Działalność gospodarcza podlega regulacjom zawartym w wielu aktach prawnych – nad przestrzeganiem obowiązujących przepisów czuwa w naszym kraju wiele różnego rodzaju inspekcji i urzędów. Niektóre z nich mają odpowiednie uprawnienia do przeprowadzania kontroli podmiotów gospodarczych. …

    Kontrole w firmie
  • Automatyzacja marketingu …nie trać czasu na to co może robić się samo

    Większość firm posiada własne strony internetowe. Internet jest w tej chwili jednym z najlepszych kanałów promocji produktów i usług. Mimo tego część z firm – głównie małych – nie prowadzi jednak aktywnych działań promocyjnych w …

    Automatyzacja marketingu …nie trać czasu na to co może robić się samo
  • „Zakaz cesji” wisi nad branżą warsztatową

    Na początku 2019 roku do Sejmu został skierowany senacki projekt ustawy o świadczeniu usług w zakresie dochodzenia roszczeń odszkodowawczych wynikających z czynu niedozwolonego (druk nr 3136). Projekt zawierał zapis wyłączający możliwość zbycia roszczeń pochodzących z …

    „Zakaz cesji” wisi nad branżą warsztatową

Dodaj ogłoszenie

Dodaj ogłoszenie