Jacek Bagiński od 11 lat z powodzeniem prowadzi jeden z większych i lepiej wyposażonych warsztatów samochodowych w regionie. Mimo pracy po minimum 10 godzin dziennie długa kolejka aut przed jego firmą nie topnieje. A on znajduje jeszcze czas na branżowe konkursy i jest najprawdopodobniej jedynym mechanikiem w Polsce, który w ciągu ostatnich trzech lat wygrał w nich trzy samochody.
Właśnie przyjechało do niego najnowsze trofeum – Skoda Karoq. – Lubię tę adrenalinę – mówi krótko. – Taka rywalizacja wciąga. Można ją porównać ze sportem i walką o podium. A poza tym ciągle się rozwijam, bo w tej branży nie można stać w miejscu. Trzeba inwestować w siebie i sprzęt, sięgać po literaturę fachową, korzystać ze szkoleń.
Samochodami pasjonował się jako dzieciak. Niby nic w tym dziwnego, ale gdy zakomunikował rodzicom: idę do zawodówki, ci załamali ręce, bo sądzili, że wybierze liceum , potem studia. Studia skończył, na Politechnice Koszalińskiej, ale doszedł do nich swoją drogą. Pierwszy raz postanowił sprawdzić swoją wiedzę właśnie w czasie studiów.
Zajął piąte miejsce i złapał bakcyla. Nie startował co roku. Gdy był zbyt zajęty, odpuszczał. W 2015 r. po raz pierwszy pokonał ponad 1600 mechaników z całej Polski i zgarnął pierwszą nagrodę – tytuł Mechanika Roku, auto marki volkswagen golf VII i bon na zakupy, warte łącznie 130 tysięcy złotych. Śmiał się wtedy, że przestrzelił, bo drugie miejsce nagradzano niemal równie hojnie, a zwycięstwo zamykało możliwość startu w kolejnych edycjach.
Na szczęście znalazł się inny konkurs. Zajął drugie miejsce, został Master Mechanikiem i wrócił do Zieleniewa z Seatem Ibizą. W tym roku poprawił wynik, zostawiając w tyle 2,5 tys. konkurentów. Jak zwykle najpierw przeszedł sito pierwszych testów internetowych i wraz ze 125 uczestnikami pojechał na półfinały i finały do Arłamowa. Po kolejnych pytaniach z teorii przyszła pora na ścisły finał: piątka najlepszych w Polsce stanęła przed zadaniem usunięcia pięciu ukrytych przez ekspertów usterek. Na każdą mieli po 20 minut. – Jedno zadanie było szczególnie trudne – mówi nasz mechanik. – Związane z diagnostyką układu paliwowego. Ale udało się, zdążyłem przed czasem.
Do tytułu Wybitny Wśród Ekspertów dołączono skodę Karoq. – Znowu coś wygrałeś?! – rzuca z podziwem klient, włączając się do naszej rozmowy. – Gdzie ty je chłopie pomieścisz? Jacek Bagiński śmieje się i zapewnia, że miejsce znajdzie. Do jego AUTOMAX-u ściągają klienci z całego regionu. Zwłaszcza właściciele aut naszpikowanych elektroniką, bo właśnie elektronika samochodowa to to, co Jacek Bagiński lubi najbardziej.
AkzoNobel buduje dwa nowe laboratoria badawcze w swoim zakładzie w Sassenheim w Holandii, aby dalej wspierać pionierski rozwój produktów firmy. Wkrótce rozpoczną się prace nad budową centrum technologicznego dla farb proszkowych, a właśnie otwarto nowe …
Zrównoważony rozwój był kiedyś modnym hasłem, które pojawiało się w raportach rocznych i dawało akcjonariuszom poczucie, że firma, w której mają udziały, robi coś pozytywnego. Zrównoważony rozwój nie zawsze był zgodny ze strategią firmy; raczej …
Na zaproszenie firmy Troton do Gościna przyjechał Marcin Kostrzyński, dziennikarz, leśnik i operator kamery, doskonale znany miłośnikom przyrody jako Marcin z Lasu. Spotkał się z uczniami klas 1-8 Zespołu Szkół w Gościnie. Zabrał ich w …
– Wolę mieć cel i go realizować niż marzyć – mówi Sławomir Gołąb, właściciel Serwisu Blacharsko – Lakierniczego AACOLOR w Myślenicach. Firma powstała w 2020 roku. Widok Astona Martina, Maserati, Maclarena czy Porsche czekających tu …
Troton został uhonorowany kolejnym wyróżnieniem . Tym razem firma została nagrodzona brązowym medalem EcoVadis za zaangażowanie w dziedzinie zrównoważonego rozwoju i społecznej odpowiedzialności biznesu. EcoVadis jest agencją/firmą ratingową oceniającą działania i praktyki dostawców w zakresie …
– Wolę mieć cel i go realizować niż marzyć – mówi Sławomir Gołąb, właściciel Serwisu Blacharsko – Lakierniczego AACOLOR w Myślenicach. Firma powstała w 2020 roku. Widok Astona Martina, Maserati, Maclarena czy Porsche czekających tu …
Szymon Orzeszko, który od dwudziestu lat maluje aerografem po raz kolejny dzieli się z nami swoją wiedzą, tym razem opowiada jak malował motocykl, którego głównym tematem przewodnim była osoba generała Witolda Urbanowicza dowódcy dywizjonu 303 …
Wśród samochodów zasługujących na miano kultowych jedno z ważniejszych miejsc zajmuje brytyjski Mini. Zaprojektowany w drugiej połowie lat 50. ubiegłego wieku produkowany był do końca stulecia. Dziś ten ceniony przez kolekcjonerów klasyk w Wielkiej Brytanii …
Patrycjusz Gaj, jeden z liderów lakiernictwa customowego w Polsce, podzielił się z Czytelnikami Lakiernika swoimi wrażeniami z Japonii, gdzie odbywa się Yokohama Hot Rod Custom Show. Japonia i jej motoryzacja, to bardzo ciekawy temat, nie …