• Facebook
  • Twitter
  • Google Plus
  • RSS
  • Mapa strony
Lakiernik

Gitara Ibanez – lizak

Gitara Ibanez – lizak

Airbrush & Design - Karpiński, Poznań 2012, proces malowania g

Otrzymałem bardzo ciekawe zlecenie. Właściciel modyfikowanej na zamówienie gitary elektrycznej Ibanez, zwrócił się o nadanie jej oryginalnego wyglądu. Zasugerował, że tematem może być coś spożywczego i słodkiego. Wspólnie z klientem doszliśmy do wniosku, że najlepszy będzie skręcony, kolorowy lizak-twist. Gitarę rozmontowała specjalistyczna firma i do pracowni dostarczono sam drewniany korpus.

 

Airbrush & Design - Karpiński, Poznań 2012, proces malowania g

Zależało mi na takim rozmieszczeniu kolorowych elementów na gitarze, aby po jej okręceniu podczas występu, powstał realistyczny efekt wielkiego lizaka. Praca dotyczyła powierzchni płyty gitarowej, bez gryfu i główki. Pierwszym krokiem było zagruntowanie białym lakierem bazowym dwóch stron i boków gitary. Poniższe zdjęcia przedstawiają proces maskowania i malowania grafiki.

Airbrush & Design - Karpiński, Poznań 2012, proces malowania g

Najpierw, według wcześniej przygotowanego projektu, chciałem grafikę podzieliś na sekcje kolorystyczne. W tym celu precyzyjnie okleiłem granice kolorów elastyczną taśmą krawędziową. Taśma tego typu świetnie układa się na owalnych powierzchniach, a jej krawędzie doskonale przylegają do podłoża. Materiał ten nie lubi jednak przesadnego naprężenia i zmuszania do nadmiernych krzywizn. Dlatego podczas maskowania nie używamy siły.

 

Airbrush & Design - Karpiński, Poznań 2012, proces malowania g

Rozpocząłem od pomalowania dwóch, najmniejszych obszarów żółtym lakierem bazowym oraz malutkiego obszaru na przeciwległym końcu kolorem turkusowym. Aby nie zamalować sąsiadujących elementów, pozostałą powierzchnię, na środku gitary, musiałem zasłonić szarym papierem maskującym.

 

Airbrush & Design - Karpiński, Poznań 2012, proces malowania g

Wszystkie taśmy maskujące, zarówno szerokie, jak i wąskie nie zostały odklejone. Białe pola, które zabezpieczają, będą potrzebne do końcowego efektu lizaka. Dlatego do pomalowania koloru pomarańczowego wystarczyło zabezpieczać szarym papierem kolejno sąsiadujące obszary, bez demontażu taśmy krawędziowej.

 

Airbrush & Design - Karpiński, Poznań 2012, proces malowania g

Podobnym sposobem został polakierowany obszar błękitu i częściowo czerwieni. Dlatego częściowo, gdyż właśnie na kolorze czerwonym postanowiłem celowo pozostawić miejsca niedomalowane, aby już na tym etapie rozpocząć uzyskiwanie przestrzennego efektu lizaka.

 

Airbrush & Design - Karpiński, Poznań 2012, proces malowania g

Gdy obszar całej gitary został już pomalowany, rozpocząłem delikatne cieniowania pasami wzdłuż taśmy maskującej. Efekt ten pogłębiłem szczególnie na dwóch rodzajach czerwieni. Za pomoca aerografu, delikatnym pyłkiem, wchodziłem także czerwienią i karminem na sasiadujące obszary pomarańczowy i niebieski. Natomiast kolorem niebieskim delikatnie zaprószyłem obszar czerwieni.

 

Airbrush & Design - Karpiński, Poznań 2012, proces malowania g

Po wyschnięciu wszystkich, nałożonych kolorów rozpocząłem demontaż taśm maskujących. Mimo ostrożności w nakładaniu kolorów, czasami przesadzamy z grubością lakieru przy taśmie. Wtedy, podczas demontażu taśmy, może się zdarzyć uszkodzenie krawędzi polakierowanej. Dlatego taśmę odklejamy ostrożnie, najlepiej w odwrotnej kolejności, niż została nakładana. Wtedy mamy pewność, że nie odkleimy jednocześnie dwóch warstw taśmy i krawędzie lakieru nie będą poszarpane. Najlepiej na tym etapie nałożyć cienką warstwę lakieru bezbarwnego i całość delikatnie przeszlifować, aż do ponownego uzyskania matu.

 

Airbrush & Design - Karpiński, Poznań 2012, proces malowania g

Dopiero teraz nastąpiło malowanie aerografem z wolnej ręki. Staramy się połączyć wielokolorowy obiekt w jedną calość. Podczas cieniowania wykorzystujemy naturalny kształt gitary. Wprowadzamy cień w jej naturalnych zagłębieniach, a światlo w jej naturalnych wypukłościach. W żadnym wypadku do cieniowania nie stosujemy czerni, lecz do każdego koloru mieszamy adekwatnie ciemniejszą barwę. W ten sposób cukierek-lizak nasyci się głębią koloru. Czerń natomiast wprowadziłaby brud kolorystyczny! Białe pasy po taśmach również delikatnie docieniowujemy odpowiednią barwą. W ten sposób powstanie realistyczny efekt i zgubimy ślady taśmy po maskowaniu.

 

Airbrush & Design - Karpiński, Poznań 2012, proces malowania g

Po ukończeniu pracy graficznej gitara została pokryta dwiema warstwami lakieru bezbarwnego i spolerowana. Po zmontowaniu i uzbrojeniu instrumentu w specjalistycznej firmie, gitara prezentowała się znakomicie. Powstał rzeczywisty efekt wielkiego lizaka. Właściciel, podczas koncertów, wzbogacał od teraz gitarą swoją choreografię estradową.

Andrzej Karpiński

www.airbrush.com.plAirbrush & Design - Karpiński, Poznań 2012, proces malowania g

Zobacz również
  • Suzuki „Eljot”, czyli miniaturowa wersja jeepa. Za tym autem do dziś oglądają się dziewczyny

    Suzuki LJ 80 (eljot) to samochód legenda. Kultowa terenówka produkowana w latach 1977-1983 kojarzona z wakacyjnym autem zapisała się w historii i do dziś budzi wśród wielu osób sentyment. Tak jest w przypadku Piotra Gacia …

    Suzuki „Eljot”, czyli miniaturowa wersja jeepa. Za tym autem do dziś oglądają się dziewczyny
  • Przygoda z aerografią zaczęła się od Harleya-Davidsona. Płomienie zachwyciły znajomych

      Jak sam mówi jest w stanie namalować wszystko, od figur geometrycznych po czaszki i płomienie. Swoją pasję do aerografii nieustannie rozwija i cały czas eksperymentuje. Marcin Tatar Tatarczuk daje drugie życie motocyklom, a jego …

    Przygoda z aerografią zaczęła się od Harleya-Davidsona. Płomienie zachwyciły znajomych
  • Kaski – malowanie postaci

    Malowanie kasku może być dość proste, ale dające satysfakcję lecz możemy też mieć bardziej skomplikowany wzór. Malujemy kask na kolor, dookoła szparunek, obwódka w postaci jednej lub dwóch linii, do tego logo i mamy naprawdę …

    Kaski – malowanie postaci
  • Kolejne Retro Motor Show za nami

    Tegoroczna edycja ugruntowała poznańskie wydarzenie jako największe w Polsce targi pojazdów zabytkowych. Na rekordowej powierzchni – w 5 halach na niemal 35 000 m2 – znalazło się 948 pojazdów. Zobaczyło je 26 742 zwiedzających. W …

    Kolejne Retro Motor Show za nami
  • Największe muzeum motoryzacji w Polsce przyciąga jak magnes. „Budowa kolekcji zajęła mi 30 lat”

      Odwiedziliśmy największe muzeum motoryzacyjne w Polsce, które znajduje się w Oławie na Dolnym Śląsku. W ogromnej hali jest kilkaset różnego rodzaju pojazdów, przede wszystkim historycznych. „Zobaczymy tu np. ostatniego wyprodukowanego Fiata 126p, najstarsze auto …

    Największe muzeum motoryzacji w Polsce przyciąga jak magnes. „Budowa kolekcji zajęła mi 30 lat”

Dodaj ogłoszenie

Dodaj ogłoszenie

Newsletter
Bądźmy w kontakcie
Zapisz się do naszego Newslettera
Zapisz się
x