• Facebook
  • Twitter
  • Google Plus
  • RSS
  • Mapa strony
Lakiernik

Doszkalanie blacharzy

Doszkalanie blacharzy

Polska znana jest w Europie z dobrych i zaangażowanych pracowników, którzy zwykle doskonale radzą sobie w konkurowaniu z pracownikami pochodzącymi z innych państw świata. Dotyczy to również zawodów związanych z naprawami karoserii czyli blacharzy i lakierników. Czy to znaczy, że są oni na tak wysokim poziomie nie wymagającym uzupełnienia wiedzy i umiejętności?

Niestety aż tak dobrze nie jest, ale to nie jest oczywiście specyfika żadnej nacji, że jej przedstawiciele nie są absolutnie doskonali w tym co robią. Polscy, ale i nie tylko polscy fachowcy często ewentualne braki wiedzy i umiejętności nadrabiają ponadprzeciętnym zaangażowaniem i inwencją. Prawda jest taka, że gdy tego typu osoby uzupełnią nieco swoje umiejętności stają się zwykle absolutnie bezkonkurencyjne w swoich zawodach. Kwalifikacje formalne jak i nieformalne można podnosić na wiele sposobów:

-literatura fachowa,
-filmy w internecie,
-wymiana doświadczeń,
-szkolenia.

36690409_2090826374473880_9006527208323284992_n

Ten ostatni punkt, czyli szkolenia, bywa coraz częściej brany przez uwagę podczas poszukiwania źródeł wiedzy fachowej i to jest bardzo dobry kierunek. Problem jednak w tym, że nie dość, że na polskim rynku nie ma zbyt bogatej oferty szkoleń dla blacharzy samochodowych to zwykle nie są one na odpowiednim poziomie. W przypadku szkoleń dla lakierników samochodowych, oferta szkoleniowa wygląda znacznie ciekawiej. Praktycznie każdy producent oraz większy dystrybutor posiada swoje własne centrum szkoleniowe.

Aktualnie trwa certyfikacja serwisów współpracujących z niektórymi sieciami naprawczymi. Jedną z firm certyfikujących jest DEKRA, która poza odpowiednim wyposażeniem serwisu blacharsko-lakierniczego, wdrożonymi technologiami i poziomem wykonywanych usług, dodatkowo wymaga odbycie odpowiednich szkoleń przez pracowników. W przypadku szkoleń dla blacharzy samochodowych warto zwrócić uwagę na umiejętności związane z tzw. naprawami panelowymi oraz zgrzewaniem i lutospawaniem. Osobna sprawą jest technologia napraw karoserii wykonanej ze stopów aluminium. To trudny i nadal mało popularny temat, ale rozwojowy.

Warto poszukać odpowiednie miejsce, w którym poza wiedzą teoretyczną dotyczącą najnowszych trendów w konstrukcji karoserii można zapoznać się z odpowiednimi technologiami naprawczymi. Należy też sprawdzić czy firma szkoleniowa oferuje również podnoszenie umiejętności praktycznych. Zdarza się, że na szkoleniach głównie ogląda się filmy lub zdjęcia. To można znaleźć w internecie w dowolnym momencie.

img_20181013_111848

BR

Zobacz również
  • Ferrari, Aston Martin i składak Wigry – Sławomir Gołąb swój biznes stworzył od zera i robi to co kocha

    – Wolę mieć cel i go realizować niż marzyć – mówi Sławomir Gołąb, właściciel Serwisu Blacharsko – Lakierniczego AACOLOR w Myślenicach. Firma powstała w 2020 roku. Widok Astona Martina, Maserati, Maclarena czy Porsche czekających tu …

    Ferrari, Aston Martin i składak Wigry – Sławomir Gołąb swój biznes stworzył od zera i robi to co kocha
  • Efektywna naprawa pojazdów użytkowych cz.2

      Systemy do napraw kabin Zwykle montowane są one do kratownicy podobnie jak w przypadku naprawy ram. Kabina mocowana jest na części nośnej z uchwytami pośrednimi, do których zainstalowane są uchwyty specjalizowane do montażu kabin …

    Efektywna naprawa pojazdów użytkowych cz.2
  • Efektywna naprawa pojazdów użytkowych cz.1

      Kluczowe dla opłacalności usług związanych z naprawami konstrukcji pojazdów użytkowych jest umiejętny dobór technologii, urządzeń oraz odpowiednie wdrożenie całego systemu w serwisie. O ile coraz częściej właściciele warsztatów i kadra zarządzająca doskonale rozumie konieczność …

    Efektywna naprawa pojazdów użytkowych cz.1
  • Naprawa a technologia

      Rozwój konstrukcji pojazdów jest widoczny zarówno w ewolucji systemów napędowych, układów elektronicznej kontroli trakcji oraz bezpieczeństwa jazdy ale i konstrukcji karoserii. Dla rynku napraw karoserii to właśnie zmiany w tym zakresie są najbardziej istotne …

    Naprawa a technologia
  • Problemy z korozją cz.2

      Korozja nadwozia samochodu to nie tylko korozja szczelinowa i korozja perforacyjna czy pod powłokowa. To także korozja powstała od czynników eksploatacyjnych: mechanicznych i chemicznych. Konieczne jest zatem zweryfikowanie dotychczasowego myślenia o korodowaniu nadwozi samochodów …

    Problemy z korozją cz.2

Dodaj ogłoszenie

Dodaj ogłoszenie

Newsletter
Bądźmy w kontakcie
Zapisz się do naszego Newslettera
Zapisz się
x