O udziale w Bridgestone World Solar Challenge 2019 zespół Agoria Solar Team poinformował podczas specjalnego wydarzenia zorganizowanego 3 lipca 2019 r. w belgijskim mieście Beringen. Tegoroczny pojazd, BluePoint, zaprojektowali i zbudowali studenci belgijskiego Katolickiego Uniwersytetu w Lowanium. To właśnie z jego pomocą w dniach 13–20 października zespół zamierza pokonać wyczerpującą trasę po bezdrożach Australii.
Podczas prezentacji pojazdu – lakierowanego w Centrum Szkoleniowym Cromax w Mechelen (Belgia) – oczom gości ukazała się zupełnie nowa szata graficzna. Auto polakierowano bielą oraz dwoma odcieniami niebieskiego. Marka Cromax opracowała kolory specjalnie pod kątem barw firmy Agoria, głównego sponsora zespołu. Receptury tych kolorów specjalnych będą dostępne na platformie ChromaWeb.
Dla zespołu z Uniwersytetu w Lowanium to już ósma edycja Bridgestone World Solar Challenge, a Cromax – srebrny partner od 2017 r. – wspiera młodych konstruktorów od 2015 r. Wyścigi pojazdów zasilanych energią słoneczną wymagają maksymalnej szybkości i wydajności. A ponieważ Cromax kieruje się tymi samymi wartościami, współpraca układała się znakomicie.
„Bardzo cieszymy się, że znów jesteśmy srebrnym partnerem zespołu” – mówi Kevin Torfs, Cromax Brand Manager na Europę, Bliski Wschód i Afrykę (EMEA). „Zespół jest niesamowicie ambitny, pełen pasji i motywacji – dokładnie tak jak my. Samochód wygląda niesamowicie, a dzięki zastosowaniu naszego systemu Ultra Performance Energy, zespół osiągnął swoje cele w zakresie zrównoważonego rozwoju i energooszczędności”.
Dzięki wnioskom wyciągniętym z poprzednich wyścigów zespół był w stanie wprowadzić do pojazdu BluePoint liczne poprawki oraz udoskonalić nadwozie z włókna węglowego. Gdy w czerwcu auto trafiło do Centrum Szkolenia Cromax, studenci chcieli mieć pewność, że stosowane produkty i procesy pozwolą im osiągnąć cele w zakresie zrównoważonego rozwoju. Dlatego też nie mieliśmy wątpliwości, że musimy postawić na Ultra Performance Energy System – który maksymalnie wykorzystuje energię oraz redukuje zużycie materiałów.
Prace rozpoczęto od aplikacji białego podkładu PS1081 Ultra Performance Energy Surfacer (VS1). Produkt stanowi część koncepcji ValueShade®, która pozwala dobrać idealny podkład do każdego koloru warstwy nawierzchniowej, co przekłada się na szybsze krycie i mniejsze zużycie lakieru bazowego. Następnie przeprowadzono aplikację lakierów bazowych Cromax Pro Basecoat. Kolejnym etapem była aplikacja kalkomanii z logotypami partnerów, a następnie krycie całości lakierem bezbarwnym CC6700 Ultra Performance Energy Clear. Aplikowaliśmy go w trzech podejściach, a po każdej warstwie całość była szlifowana, tak aby nadwozie auta BluePoint było idealnie gładkie i maksymalnie aerodynamiczne. Logo Cromax jest widoczne na nadwoziu samochodu, a także na odzieży zespołu, pojazdach wsparcia technicznego i materiałach PR.
Cédric Robert, Menedżer ds. Relacji Biznesowych w zespole Agoria Solar Team: „Jesteśmy bardzo zadowoleni z ostatecznego wyglądu samochodu. Eksperci Cromax z centrum w Mechelen dołożyli wszelkich starań, żeby BluePoint wyglądał niesamowicie i był jednocześnie przygotowany na skrajne warunki panujące w Australii”.
„Dzięki innowacyjności i naszemu bogatemu doświadczeniu w sportach samochodowych mogliśmy udzielić zespołowi cennych wskazówek na każdym etapie lakierowania. Wszyscy w Cromax zamierzamy śledzić postępy zespołu i będziemy mu kibicować w październiku podczas Bridgestone World Solar Challenge 2019” – podsumowuje Kevin Torfs.
Więcej informacji na temat współpracy marki Cromax oraz zespołu Agoria Solar Team można znaleźć na stronie www.cromax.com/eu/solarteambelgium. Bądź na bieżąco – odwiedź profil zespołu Agoria Solar Team na Facebooku www.facebook.com/solarteam.be lub wejdź na stronę www.solarteam.be.
O marce Cromax
Cromax to jedna z globalnych marek renowacyjnych systemów lakierniczych Axalta Coating Systems, umożliwiająca uzyskanie lepszej wydajności – od przyjęcia pojazdu do naprawy, aż do oddania go właścicielowi. Oferuje ona rozwiązania technologiczne zapewnianiające łatwość, szybkość i dokładność aplikacji, wsparcie biznesowe i marketingowe oraz pragmatyczne innowacje, które upraszczają i skracają czas wykonania naprawy lakierniczej. Marka Cromax pomaga warsztatom lakierniczym w rozwijaniu ich biznesu.
Akzo Nobel N.V. (AKZA; AKZOY) publikuje wyniki za Q1 2024 Najważniejsze informacje Q1 2024 (w porównaniu z Q1 2023) Wzrost sprzedaży w ujęciu organicznym o 2%, dzięki wzrostowi wolumenu sprzedaży zarówno w segmencie farb, …
AkzoNobel buduje dwa nowe laboratoria badawcze w swoim zakładzie w Sassenheim w Holandii, aby dalej wspierać pionierski rozwój produktów firmy. Wkrótce rozpoczną się prace nad budową centrum technologicznego dla farb proszkowych, a właśnie otwarto nowe …
Zrównoważony rozwój był kiedyś modnym hasłem, które pojawiało się w raportach rocznych i dawało akcjonariuszom poczucie, że firma, w której mają udziały, robi coś pozytywnego. Zrównoważony rozwój nie zawsze był zgodny ze strategią firmy; raczej …
Na zaproszenie firmy Troton do Gościna przyjechał Marcin Kostrzyński, dziennikarz, leśnik i operator kamery, doskonale znany miłośnikom przyrody jako Marcin z Lasu. Spotkał się z uczniami klas 1-8 Zespołu Szkół w Gościnie. Zabrał ich w …
– Wolę mieć cel i go realizować niż marzyć – mówi Sławomir Gołąb, właściciel Serwisu Blacharsko – Lakierniczego AACOLOR w Myślenicach. Firma powstała w 2020 roku. Widok Astona Martina, Maserati, Maclarena czy Porsche czekających tu …
– Wolę mieć cel i go realizować niż marzyć – mówi Sławomir Gołąb, właściciel Serwisu Blacharsko – Lakierniczego AACOLOR w Myślenicach. Firma powstała w 2020 roku. Widok Astona Martina, Maserati, Maclarena czy Porsche czekających tu …
Szymon Orzeszko, który od dwudziestu lat maluje aerografem po raz kolejny dzieli się z nami swoją wiedzą, tym razem opowiada jak malował motocykl, którego głównym tematem przewodnim była osoba generała Witolda Urbanowicza dowódcy dywizjonu 303 …
Wśród samochodów zasługujących na miano kultowych jedno z ważniejszych miejsc zajmuje brytyjski Mini. Zaprojektowany w drugiej połowie lat 50. ubiegłego wieku produkowany był do końca stulecia. Dziś ten ceniony przez kolekcjonerów klasyk w Wielkiej Brytanii …
Patrycjusz Gaj, jeden z liderów lakiernictwa customowego w Polsce, podzielił się z Czytelnikami Lakiernika swoimi wrażeniami z Japonii, gdzie odbywa się Yokohama Hot Rod Custom Show. Japonia i jej motoryzacja, to bardzo ciekawy temat, nie …