• Facebook
  • Twitter
  • Google Plus
  • RSS
  • Mapa strony
Lakiernik

Automechanika 2018

Automechanika 2018

Kolejna Automechanika we Frankfurcie zakończyła się 15 września po pięciu dniach targów z rekordową liczbą wystawców, większą liczbą odwiedzających niż w 2016 r. oraz nowym rekordem pod względem wielkości powierzchni wystawienniczej. Wydarzenie przyciągnęło 136 000 odwiedzających z 181 krajów i to jest kolejny rekord. Z tego około 10 000 osób uczestniczyło w tym wydarzeniu po raz pierwszy, a 82% wystawców powiedziało, że osiągnęło zamierzone cele (w 2016 było to 78%). Megatrendami na targach były cyfryzacja, czyste pojazdy i klasyczne samochody.

Nastroje wśród stowarzyszeń i wystawców odpowiedzialnych za uruchomienie Automechaniki w 1971 roku były niezwykle pozytywne. Michael Söding, dyrektor generalny Automotive Aftermarket w Schaeffler AG, podsumował to w następujący sposób: „To był najlepszy tydzień w roku.” Wielu dostawców zaprezentowało przyszłość naprawy pojazdów, w tym w wirtualnej rzeczywistości, a wielu z nich zrobiło to w formie warsztatów, takich jak Bosch. Manfred Baden, prezes Automotive Aftermarket Division w Robert Bosch GmbH, uznał targi za ogromny sukces: „Automechanika nadal jest najważniejszymi targami na rynku rynku wtórnego”. Firma Porsche AG, która po raz pierwszy wystawiała się na targach Automechanika, z zadowoleniem przyjęła bezpośrednie opinie gości targowych. Robert Heismann, dyrektor ds. Rozwoju biznesowego: „Udało nam się przedstawić nasze innowacje w dziedzinie elektromobilności i cyfryzacji szerokiemu spektrum rynku wtórnego i właśnie tego szukaliśmy”.
W tym roku w sumie 120 zgłoszeń do nagród Automechanika Innovation Awards. Wśród nagrodzonych znalazły się nowe rozwiązania z rynku wtórnego LED. Louise Eriksson, Dyrektor ds. Marketingu Sprzedaży AM w firmie OSRAM: „Jako międzynarodowe flagowe targi rynku wtórnego, Automechanika oferuje nam idealną platformę do zaprezentowania naszych produktów i innowacji szerokiemu gronu odbiorców. Jesteśmy szczególnie dumni z nagrody Automechanika Innovation Award.” Jednak nowe technologie znalazły się w czołówce nie tylko w dziedzinie części i warsztatów. Producenci materiałów lakierniczych, tacy jak Sherwin-Williams z USA, który po raz pierwszy pojawił się na targach Automechanika na całym świecie, wykorzystali rzeczywistość wirtualną do prezentacji nowych produktów i nowej aplikacji szkoleniowej.
Kontrastując z naciskiem na cyfrowy świat, nowy teren wystawienniczy Classic Cars odniósł imponujący sukces na targach. Ponad 75% wystawców w tym nowym obszarze było bardzo zadowolonych, w tym producenci części, producenci materiałów lakierniczych, start-upy i stowarzyszenia.

Dzięki integracji z terenem Classic Car, Messe Frankfurt znalazł odpowiednią odpowiedź na ogromne zainteresowanie klasycznymi i kolekcjonerskimi samochodami. „Dzięki naszemu stoisku na targach Automechanika udało nam się dotrzeć do potencjalnych klientów z całego świata – dokładnie tak, jak mieliśmy nadzieję”- powiedział Jörn Schwieger, dyrektor ds. marketingu w Volkswagen Classic Part. Kolejna Automechanika we Frankfurcie odbędzie się w dniach 8-12 września 2020 r.

Redakcja
(źródło: materiały prasowe Messe Frankfurt, zdjęcia KAROSERIA)

Zobacz również
  • Wystrzałowa konferencja w Zespole Szkół Samochodowych w Bydgoszczy

    Renowacja Moździerza M160 wz. 1943 to kolejne wyzwanie, przed którym stanęli uczniowie Zespołu Szkół Samochodowych. Szkoła pozyskała do renowacji eksponat od  Muzeum Wojsk Lądowych. W porozumieniu z firmami TRANSTECH oraz  NOVOL- partnerami szkoły,  rozpoczęto działania zmierzające w …

    Wystrzałowa konferencja w Zespole Szkół Samochodowych w Bydgoszczy
  • Wielka bitwa na plaży, czyli „Bój o Kołobrzeg 2019”

    Huk wystrzałów, wybuchy i kilkanaście zabytkowych wozów militarnych – 17 marca, na wezwanie Muzeum Oręża Polskiego, Kołobrzeg po raz kolejny opanowali pasjonaci historii. Widowiskiem batalistycznym rekonstruktorzy oddali hołd żołnierzom 1. Armii Wojska Polskiego, którzy w …

    Wielka bitwa na plaży, czyli „Bój o Kołobrzeg 2019”
  • Axalta po raz 10ty sponsorem zespołu Yamaha Factory Racing MotoGP

    Axalta (NYSE: AXTA), wiodący globalny dostawca lakierów ciekłych i proszkowych, potwierdziła przedłużenie oficjalnej umowy sponsorskiej z zespołem Yamaha Factory Racing MotoGP na dziesiąty rok z rzędu.   To ważne porozumienie pomiędzy firmą Axalta i fabrycznym zespołem Yamaha dodatkowo …

    Axalta po raz 10ty sponsorem zespołu Yamaha Factory Racing MotoGP
  • Poznań Motor Show 2019 za nami

    Poznań Motor Show 2019 dobiegło końca. Czterodniowa impreza przyciągnęła do Poznania 146 718  osób, które zobaczyły ekspozycję przygotowaną przez 170 wystawców. Składało się na nią 5 salonów (samochodowy, motocyklowy, kamperowy, truck oraz detailingu). Zaprezentowano ponad …

    Poznań Motor Show 2019 za nami
  • Czas na motoryzacyjne emocje – Poznań Motor Show rusza już w marcu

    Rokrocznie prezentowane są tu dziesiątki motoryzacyjnych premier światowych marek oraz aut koncepcyjnych. Na odwiedzających Poznań Motor Show czeka bogata ekspozycja samochodów, motocykli, kamperów i przyczep kempingowych, a także samochodów ciężarowych. To obowiązkowe wydarzenie dla każdego …

    Czas na motoryzacyjne emocje –  Poznań Motor Show rusza już w marcu

Dodaj ogłoszenie

Dodaj ogłoszenie