• Facebook
  • Twitter
  • Google Plus
  • RSS
  • Mapa strony
Lakiernik

Automatyzacja marketingu …nie trać czasu na to co może robić się samo

Automatyzacja marketingu …nie trać czasu na to co może robić się samo

Większość firm posiada własne strony internetowe. Internet jest w tej chwili jednym z najlepszych kanałów promocji produktów i usług. Mimo tego część z firm – głównie małych – nie prowadzi jednak aktywnych działań promocyjnych w sieci z uwagi a to na brak czasu a to na brak specjalistycznej wiedzy a to ze względu na pozorny brak funduszy …pozorny bo wszystko to można uznać na za pewnego rodzaju wymówkę – zwłaszcza jeśli weźmiemy pod lupę dostępne na rynku narzędzia do automatyzacji marketingu. Nie są one bowiem ani przeznaczone jedynie dla największych, ani nie wymagają bardzo specjalistycznej wiedzy i wbrew pozorom skorzystanie z nich w skali małej firmy nie musi wiązać się z poważnymi inwestycjami (na bardzo profesjonalne narzędzie wystarczy już 100 zł miesięcznie a jeśli interesuje nas automatyzacja jedynie w zakresie mailingów to możemy znaleźć nawet wersję nieodpłatną bardzo popularnego i dobrego narzędzia – ograniczeniem będzie tu tylko wielkość bazy mailowej jaką możemy mieć w tym serwisie). Od czego zacząć? Przede wszystkim od poznania samego zjawiska automatyzacji marketingu w internecie – naprawdę warto.

Marketing automation czyli automatyzacja marketingu – cóż to za twór?
Jak sprawić aby wszystkie działania marketingowe naszej firmy w internecie były spójne? Jak zoptymalizować wszystkie etapy podejmowanych działań w obszarze promocji w sieci – od zbierania i grupowania danych, poprzez tworzenie mailingów dostosowanych do poszczególnych grup klientów aż po analizę efektywności prowadzonych działań i wyciąganie trafnych wniosków dla kolejnych kampanii promocyjnych? Jak sprawić aby każdy z odwiedzających nasza stronę www poczuł się potraktowany indywidualnie? Odpowiedzią wydaje się być i jest w rzeczywistości automatyzacja marketingu. Co istotne szacuje się, że wykorzystanie odpowiednich narzędzi z tego zakresu pozwala zaoszczędzić nawet 75% budżetu przeznaczanego na działania związane z marketingiem internetowym (w porównaniu do prowadzenia ich bez automatyzacji).
Marketing automation to innymi słowy cały pakiet działań, które pozwalają na jak najlepsze wykorzystanie potencjału w zakresie marketingu jaki daje internet. Do przeprowadzenia działań z zakresu automatyzacji marketingu wykorzystuje się oprogramowanie, które w tej chwili jest w zasadzie dostępne dla każdego przedsiębiorcy – nie tylko dla największych. Wystarczy chociażby wpisać w wyszukiwarkę frazę „marketing automation” aby się o tym przekonać jak szeroka i różnorodna jest oferta w tym zakresie.
Odpowiednie narzędzia z zakresu automatyzacji marketingu pozwalają zwiększyć efektywność prowadzonych akcji marketingowych w internecie dzięki temu, że w sposób zautomatyzowany gromadzą i przetwarzają różnego rodzaju informacje dotyczące potencjalnych klientów (w automatyzacji marketingu klientów nazywa się „leadami sprzedażowymi”). Dzięki automatyzacji eliminowane są całkowicie wszelkiego rodzaju czaso – i pracochłonne działania związane z koniecznością wprowadzania i analizy różnego rodzaju danych dotyczących potencjalnych klientów. Automatyzacja działań marketingowych pozwala np. na zgromadzenie danych i odpowiednie pogrupowanie potencjalnych klientów wg. różnego rodzaju informacji – z zakresu czynników demograficznych, geograficznych, zainteresowań a nawet wg. Rodzaju „ścieżek” jakie wybierają poszczególni odwiedzający stronę danej firmy. Co więcej – dzięki odpowiednim danym i narzędziom to my możemy te ścieżki zaprogramować, tak aby docelowo potencjalni klienci stali się ostatecznie klientami.

Jak to działa i jakie ma możliwości?
Na podstawie wspomnianych wyżej różnego rodzaju danych, zgromadzonych i poukładanych przez oprogramowanie do automatyzacji marketingu w sposób zautomatyzowany możemy profilować materiały promocyjne, tworzyć różne kampanie promocyjne kierowane do różnych grup docelowych – tak aby jak najlepiej dostosować zarówno ofertę jak i sam przekaz marketingowy. Program z zakresu automatyzacji marketingu, potrafią automatycznie przygotować oferty i treści reklamowe oraz wysłać je do określonej grupy klientów. Najczęstszym kanałem wykorzystywanym do promocji poprzez wspomniane programy jest e-mail.
Wśród podstawowych funkcji automatyzacji marketingu znajdziemy zatem śledzenie i analizę zachowań internautów odwiedzających określoną stronę www a dalej podział i pogrupowanie potencjalnych klientów m.in. ze względu na zainteresowania czy dane demograficzne. W oparciu o wyżej wymienione może nastąpić automatyczne tworzenie ofert marketingowych oraz wysyłka tychże poprzez wykorzystanie newsletterów czy też mailingów. Programy do automatyzacji marketingu potrafią też tworzyć listy e-mailingowe oraz różnego rodzaju bazy danych potencjalnych klientów. Tym co jest w zasadzie przysłowiową „kropką nad i” jest automatyczne monitorowanie reakcji odbiorców wysłanych e-maili. Na nic bowiem wszelkie działania marketingowe jeśli nie można zmierzyć ich efektywności. Oprogramowania do automatyzacji marketingu potrafią np. policzyć współczynniki otwarć lub odrzuceń wysłanych maili oraz wyliczą współczynnik klikalności.
Wśród działań z zakresu automatyzacji marketingu znajdziemy np. dynamiczne formularze kontaktowe na stronie www, różnego rodzaju dynamiczne ramki produktowe na stronie www, możliwość „wyskakiwania” komunikatów przypomnienie o tzw. porzuconym koszyku (jeśli klient już prawie skorzystał z naszej oferty ale nie dokończył całego procesu zamówienia, to dzięki automatyzacji marketingu przy kolejnej wizycie na naszej stronie może wyświetlić mu się np. komunikat z przypomnieniem lub otrzyma przypomnienie o niedokończonym procesie zakupu poprzez pocztę e-mail). W ramach automatyzacji marketingu możemy też przeprowadzić z klientem cały proces komunikacji posprzedażowej. Narzędzie do automatyzacji marketingu oferują niejednokrotnie dostęp do bazy darmowych zdjęć, które można wykorzystać do stworzenia różnego rodzaju komunikatów marketingowych – newsletterów, mailingów, stron lądowania (co więcej znajdziemy tu nawet gotowe do wykorzystania szablony tychże). Marketing automation daje też możliwość tworzenia i wysyłania nie tylko mailingów ale np. autoresponderów. Nie sposób w jednym artykule przytoczyć i zaprezentować ogromu możliwości jakie daje automatyzacja marketingu – więcej informacji dla zainteresowanych tematem znajdą Państwo chociażby na stronach najpopularniejszych chyba w tej chwili rozwiązań z zakresu automatyzacji marketingu – chociażby takich jak SALESmanago, GetResponse czy FreshMail.

Zobacz również
  • Czy szkolenia są potrzebne?

    Sporadycznie co prawda, ale spotyka się opinie , że szkolenie to niepotrzebne zawracanie głowy, a w książkach o blacharstwie i lakiernictwie to ” nic nie ma”. Wystarczy jednak poczytać na forach internetowych, o co pytają …

    Czy szkolenia są potrzebne?
  • Czy zaniżanie kosztów roboczogodziny i korekty kosztorysów naprawy to jedyne problemy warsztatów w kontaktach z Ubezpieczycielami?

    Serwisy blacharsko – lakiernicze, choć z zasady powołane do wykonywania napraw, coraz większą część swojej działalności poświęcają windykacji należnych im środków z tytułu napraw powypadkowych od towarzystw ubezpieczeń. Rosnący poziom kosztów działalności niejako zmusza je …

    Czy zaniżanie kosztów roboczogodziny i korekty kosztorysów naprawy to jedyne problemy warsztatów w kontaktach z Ubezpieczycielami?
  • Warto wiedzieć…..

    8 grudnia 2023 roku Sąd Najwyższy w sprawie II CSKP 726/22 na posiedzeniu niejawnym w Izbie Cywilnej oddalił skargę kasacyjną powoda od wyroku Sądu Okręgowego w Gdańsku, z dnia 13 maja 2020 roku w sprawie …

    Warto wiedzieć…..
  • Raport ze szkoleń

      Wiadomo: szkolenia, to ważna część branży motoryzacyjnej. Zarówno dla pracodawców, kierowników, jak i bezpośrednich wykonawców napraw oraz diagnostów. Jeżeli spojrzeć na ofertę szkoleniową w Polsce to wygląda ona nawet nieźle. Gorzej jednak kiedy przeanalizuje …

    Raport ze szkoleń
  • Postawić na jakość, wynagradzać pracę

    Krzysztof Podhorodecki, ekspert do spraw procesów likwidacji szkód, audytor, biegły sądowy, właściciel firmy Baspa Consulting. W rozmowie z Mirosławem Rutkowskim podkreśla znaczenie zarządzania i certyfikowania serwisu blacharsko-lakierniczego. Mirosław Rutkowski: Został Pan zaproszony przez firmę NOVOL …

    Postawić na jakość, wynagradzać pracę

Dodaj ogłoszenie

Dodaj ogłoszenie

Newsletter
Bądźmy w kontakcie
Zapisz się do naszego Newslettera
Zapisz się
x