AkzoNobel jest pierwszą firmą produkującą farby i specjalistyczne powłoki, która realizuje cele zrównoważonego rozwoju w zakresie redukcji emisji dwutlenku węgla w działaniach biznesowych, opierając się o wyznaczniki naukowe.
Firma dostosowała swoje ambicje w obszarze zrównoważonego rozwoju do porozumienia paryskiego. Jego celem jest ograniczenie globalnego ocieplenia i zapewnienie, że wzrost temperatury na świecie nie przekroczy 1,5˚C powyżej poziomu, który był przed okresem rozwoju przemysłu.
AkzoNobel ogłosił zamiar zmniejszenia emisji dwutlenku węgla w działaniach biznesowych o 42% do 2030 roku (w porównaniu do 2020 roku). Dotyczy to zarówno własnej działalności firmy, jak i jej partnerów, w tym klientów i dostawców. Zobowiązanie to jest obecnie oficjalnie zatwierdzane przez Science Based Targets (SBTi) i jest istotne w realizacji strategii People. Planet. Paint., która została ogłoszona przez firmę w 2019 roku.
„Wyznaczenie takiego celu naprawdę ma znaczenie”, mówi CEO AkzoNobel, Thierry Vanlancker. „To wyraźny sygnał, że przygotowujemy się do mobilizacji naszych biznesów na całym świecie i podjęcia bardziej zdecydowanych działań w celu przeciwdziałania zmianom klimatu. Musimy działać szybko i koncentrować się na współpracy oraz innowacjach. Jesteśmy zdeterminowani, aby, jako lider w branży w tym obszarze, zrobić wszystko, co w naszej mocy i dać przykład innym”.
AkzoNobel poczynił już znaczące postępy w realizacji celów ogłoszonych w ramach strategii People. Planet. Paint. W zakresie dwóch kluczowych ambicji środowiskowych – zmniejszenia o połowę własnej emisji dwutlenku węgla i posiadania 100% odnawialnej energii elektrycznej w działalności firmy do 2030 roku – wyprzedza wręcz swoje zobowiązania. Aby podkreślić ten postęp, niedawno firma ogłosiła, że do 2022 roku w swoich zakładach w Europie będzie działać wyłącznie na odnawialnej energii elektrycznej.
„Aby osiągnąć nasz cel w zakresie redukcji emisji dwutlenku węgla, musimy patrzeć dalej niż tylko na nasze własne działania”, kontynuuje Vanlancker. „Dlatego będziemy zachęcać wszystkich naszych partnerów biznesowych do przejścia na alternatywne rozwiązania o niższej lub zerowej emisji dwutlenku węgla. Zachęcam również naszych współpracowników do zaangażowania się w SBTi, ogłaszania własnych celów i dołączenia do nas w dawaniu dobrego przykładu w branży”.
AkzoNobel bardzo mocno podkreśla, że kluczem do podjęcia szeroko zakrojonych działań na rzecz klimatu jest współpraca. Takie podejście spowodowało, że Thierry Vanlancker, CEO AkzoNobel, dołączył do European CEO Alliance – partnerstwa międzybranżowego, którego celem jest pomoc w walce ze zmianami klimatu, budowanie odporności gospodarczej i wdrażanie założeń Zielonego Ładu (programu Unii Europejskiej).
Więcej informacji o strategii People. Planet. Paint. na www.akzonobel.com/en/about-us/sustainability .
W ostatnich miesiącach firma AkzoNobel podjęła szereg działań mających na celu wzmocnienie swojej pozycji w Pakistanie, Wietnamie, a także we Włoszech. Dzięki tym inwestycjom międzynarodowy producent farb i powłok proszkowych stanie się jeszcze silniejszym graczem …
Axalta Coating Systems (NYSE: AXTA), wiodący globalny producent lakierów ciekłych i proszkowych, została wyłącznym dostawcą dla systemu ColorSystem Grupy BMW, który jest aktualnie stosowany w 15 krajach europejskich i RPA. Umowa obejmuje sieć 730 serwisów …
Akzo Nobel N.V publikuje wyniki za IV kwartał i cały rok 2023 Najważniejsze informacje Q4 2023 (w porównaniu z Q4 2022) • Przychody w walutach stałych wzrosły o 4% dzięki wyższym wolumenom i cenom (raportowane …
– Wolę mieć cel i go realizować niż marzyć – mówi Sławomir Gołąb, właściciel Serwisu Blacharsko – Lakierniczego AACOLOR w Myślenicach. Firma powstała w 2020 roku. Widok Astona Martina, Maserati, Maclarena czy Porsche czekających tu …
Szymon Orzeszko, który od dwudziestu lat maluje aerografem po raz kolejny dzieli się z nami swoją wiedzą, tym razem opowiada jak malował motocykl, którego głównym tematem przewodnim była osoba generała Witolda Urbanowicza dowódcy dywizjonu 303 …
Wśród samochodów zasługujących na miano kultowych jedno z ważniejszych miejsc zajmuje brytyjski Mini. Zaprojektowany w drugiej połowie lat 50. ubiegłego wieku produkowany był do końca stulecia. Dziś ten ceniony przez kolekcjonerów klasyk w Wielkiej Brytanii …
Patrycjusz Gaj, jeden z liderów lakiernictwa customowego w Polsce, podzielił się z Czytelnikami Lakiernika swoimi wrażeniami z Japonii, gdzie odbywa się Yokohama Hot Rod Custom Show. Japonia i jej motoryzacja, to bardzo ciekawy temat, nie …